שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » משרד הבריאות ממליץ להפסיק טיסות מהודו
בדיון סוכם
פרופ' אש מתנגד: "ניתן לבצע מעקפים, עדיף להדק את הפיקוח" • מסתמן: מחוסנים שיחזרו מהודו יידרשו לבידוד • ראש מטה הפרויקטור: "מדינות רבות בעלייה בתחלואה"
תגיות: ,
נתב"ג | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

במשרד הבריאות ימליצו להפסיק את הטיסות היוצאות והנכנסות מהודו לישראל. זאת, בעקבות חשש המומחים במשרד מהדבקה בווריאנט ההודי וברקע מצב התחלואה החמור מאד במדינה. במשרד החליטו להמליץ על המהלך בתום דיון ארוך של מומחיו, ואמרו כי ישקלו לנקוט במהלך גם כלפי מדינות אחרות בעלות מצב תחלואה חמור.

בדיונים שהתקיימו בנושא, עלתה גם הכוונה להמליץ לאסור כניסת זרים מכל שבע המדינות שלגביהן הוציאו אזהרת מסע. בנוסף, ככל הנראה יומלץ שגם ישראלים מחוסנים ומחלימים שמגיעים מהודו, וייתכן שגם משאר המדינות שלגביהן הוצאה אזהרת מסע, ייכנסו לבידוד.

בתום דיון מורכב בין גורמי המקצוע במשרד הבריאות וברשות שדות התעופה, החליטו גורמים מקצועיים להמליץ על עצירת הטיסות מהודו על מנת לא להסתכן בכניסת הווריאנט ההודי לישראל. אולם, לא כולם מקשה אחת בנושא. פרופ' נחמן אש הסביר השבוע כי יש להסתפק באזהרת מסע ולא בעצירה של טיסות: "אפשר יהיה לבצע מעקפים, לכן מעדיפים שהדברים יהיו ברורים, שלא יסתירו הגעה ושנוכל לבדוק", אמר.

תומר לוטן, ראש מטה 'מגן ישראל', אמר אמש בראיון לרדיו 103FM על המוטציה ההודית: "הודו היא סיפור שהעיניים נשואות אליו בגלל קנה המידה של התחלואה, אבל מדינות רבות בעולם, בהן שכנות שלנו, חוות עלייה משמעותית בתחלואה. זה אירוע עולמי".

בהמשך לשיחה עם לוטן, הוא נשאל מדוע יש טיסות סדירות מישראל להודו, והשיב כי מדובר ב"פעם אחת בשבוע בלבד. אנחנו יודעים עליהן ומתכוננים אליהן כדי למצות את כל כלי ההגנה שיש לנו". עם זאת, לוטן הדגיש כי מי שלא חייב שלא יטוס כרגע – שלא יעשה זאת: "אפשר לחכות, המצב ישתפר כי העולם הולך ומתחסן".

"בבחינה לאחור של מה שקרה עם הודו אנחנו יודעים כרגע על עשרה מקרים של אנשים עם וריאנט הודי, אף אחד מהם לא נחת אתמול או בימים האחרונים, אגב, אלא לפני 10 ימים. כולם עובדים זרים או סטודנטים, אף אחד מהם לא ישראלי, חשוב להגיד. כתוצאה מכך עדכנו את המדיניות כלפי הודו והחל מלפני ארבעה ימים כל עובד זר או סטודנט שחוזר מהודו נכנס מיד למלונית עד סוף הבידוד".

"אנחנו מפרידים את ההתייחסות בין זרים הודים לישראלים שמגיעים מהודו וכל הישראלים עושים את שכבות ההגנה הידועות", אמר לוטן. "עובדים זרים זה דבר משמעותי לישראל, בוודאי בתחום הסיעוד. כל עוד אתה מנהל את זה נכון – יודע להוריד אותם למלונית, לשמור על בידוד, לוודא את הבדיקות ביציאה, אפשר לנהל את האירוע הזה. בייחוד כשהטיסות מגיעות רק פעם בשבוע".

בכיר 'מגן ישראל' התייחס בראיון לענת דוידוב לטיפול של המדינה בשדה התעופה נתב"ג, ואמר באופטימיות כי "אני חושב שאנחנו אוחזים היום הרבה הרבה יותר טוב בשדה התעופה מאשר מה שהיה קודם. גם בגלל המדיניות, וגם בגלל שהמספרים נמוכים, אז היכולת של המשטרה לבדוק כל חוזר מחו"ל והיכולת שלנו לעקוב אחרי כל אחד מהם היא הרבה יותר גבוהה. אנחנו גם מרצפים היום ריצוף גנטי כל חיובי שחזר מחו"ל, דבר משמעותי שלא עשינו בעבר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים