שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » משרד הבריאות מציע פתיחת לימודים מלאה
תחת מודל חדש
מתווה חדש לפתיחת כלל הכיתות וביטול הקפסולות: ברגע שיתגלה תלמיד מאומת בכיתה מסוימת, התלמידים בכיתה, בשכבה וצוות ההוראה יעברו בדיקות
כיתה | צילום: cactus_camera, שאטרסטוק

משרד הבריאות יביא הערב לאישור הממשלה מתווה חדש לפתיחת כלל הכיתות וביטול הקפסולות תוך הפעלת מתווה ״מגן חינוך מותאם״ – כך נמסר ממשרד הבריאות. המתווה יובא הלילה לאישור השרים.

במסגרת זו, יופעל מערך בדיקות וניטור רחב במוסדות החינוך, וזאת לאחר גילוי מוקדם של התפרצויות. כלומר, ברגע שיתגלה תלמיד מאומת בכיתה מסוימת, התלמידים בכיתה, בשכבה וצוות ההוראה יעברו בדיקות טרם חזרתם שוב למערכת החינוך. זאת בנוסף לחובת הבידוד כפי שקיימת עד כה.

עוד נמסר כי "משרד הבריאות עוקב באופן רציף אחר נתוני התחלואה במדינה ומגבש את החלטות המדיניות בעקבות מדדים אלו. כעת, משעברו שבועיים של יציבות בנתוני התחלואה עם 95% מהמדינה ירוקה, כולל תחלואה נמוכה בקרב ילדים, ניתן להתקדם עם פתיחה של החינוך בצורה רחבה יותר תוך הפעלת מתווה של בדיקות נרחבות במקומות בהם יהיה זיהוי של עליית תחלואה במסגרת "מגן חינוך מותאם"".

בכירים במשרד הבריאות מסרו כי הכוונה היא "להסתער" על כל מאומת שימצא במערכת החינוך. החל מבידוד הכיתה, בדיקת השכבה, ובמקרה של מספר מאומתים שיתגלו – גם בדיקה של המשפחות. גורמים במשרד הבריאות אמרו כי "אנחנו מודעים לכך שכל החלטה אחרת שאיננה פתיחה מלאה של מערכת החינוך לא הייתה עוברת בממשלה".

שר החינוך יואב גלנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מקומם הטבעי של התלמידים הוא בבית הספר, הם הילדים שלנו ודור העתיד של מדינת ישראל. מברך על כך שמערכת הבריאות התעשתה סוף סוף והבינה את חשיבות הלימודים בכיתות בעבור התלמידים ובני משפחתם. טוב שאומצה עמדתנו לביטול הקפסולות לכל הגילאים כבר ביום א׳ הקרוב. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא".

במהלך החודש האחרון חלה ירידה דרמטית ברמת התחלואה במערכת החינוך: מ-9,800 מאומתים ל-877 כיום. מדובר בנתון הנמוך ביותר מאז תחילת שנת הלימודים בספטמבר. לאורך תקופה של חודשיים הירידה ניכרת אף יותר: מתחיל פברואר התחלואה במערכת החינוך ירדה ב-96%. במקביל, שיעור המחוסנים בשתי מנות והמחלימים בקרב צוותי החינוך עומד על לפחות 85%, ובקרב התלמידים (בני 16 ומעלה) שיעור המחוסנים או מחלימים עומד על כ-70%.

בתוך כך, נתונים ששחף בכיר במשרד החינוך מגלים מהו המחיר הפדגוגי והרגשי ששילמו ילדי ישראל בזמו מגפת הקורונה, עת נאלצו ללמוד מרחוק. על פי הנתונים, חלה ירידה של 30% במיומנויות היסוד – בעיקר שפה וקריאה. בכיתות א'-ג', נרשמה ירידה של 25% באוריינות, מתמטיקה ולשון. בכיתות שבהן למדו פחות מ-30 ימים השנה בסך הכול, ד'-י', זוהה פער של כ-30% במקצועות הליבה – שפה, מתמטיקה, מדעים ואנגלית. בנוסף, זוהתה ירידה במיומנויות מוטוריות וגופניות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים