שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » משרד הבריאות משיק את אפליקציית 'הרמזור'
ניסיון שלישי
לאחר שני נסיונות כושלים של אפליקציית 'המגן' ו'המגן 2', משרד הבריאות משיק כעת אפליקציית איכון חדשה בשם 'הרמזור' שתדרוש לסרוק קוד QR בכניסה למקומות סגורים
אפליקציית 'המגן 2' | צילום: משרד הבריאות

לאחר שני נסיונות כושלים של מדינת ישראל ומשרד הבריאות להטמיע את אפליקציות 'המגן' ו'המגן 2' שיעקבו וינטרו את מיקומם של אזרחי ישראל, במטרה לנסות ולקטוע את שרשרת ההדבקה ע"י איכון של מי שהיה ליד חולה מאומת, עומד משרד הבריאות להשיק כעת את אפליקציית 'הרמזור' שתעקוב אחרי המיקום שלכם באמצעות סריקת קודי QR.

בדיון שהתקיים אמש בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בנושא קידום תחלופה לאיכוני השב"כ על מכשירי סלולר של אזרחים במטרה לקטוע את שרשרת ההדבקה. הודה לראשונה בכיר במשרד הבריאות בכישלון של אפליקציות 'המגן' ו'המגן 2', והודיע רשמית כי אין בכוונת המשרד להמשיך בפיתוחם.

כזכור, משרד הבריאות השיק את אפליקציית 'המגן' לקראת סוף חודש מרץ עם קמפיין פרסומי בעלות גבוהה, וזו אכן התקבלה בהיענות מצד הציבור כאשר תוך 4 ימים הגיעה האפליקציה ליותר ממיליון הורדות, אך כעבור זמן קצר איבדה האפליקציה מפופולריותה לאחר שמשתמשים החלו לקבל הודעות איכון שגויות, מה שגרם להסרת האפליקציה על ידי משתמשים רבים.

במשרד הבריאות עמלו והוציאו גרסה חדשה לאפליקציית המגן בשם 'המגן 2', אך גם ניסיון זה לא צלח מאחר והאפליקציה גרמה להתרוקנות מהירה של הסוללה – מה שגרם באופן צפוי לכך שמשתמשים רבים הסירו גם אותה.

לאחר נסיונות כושלים אלו, מתכנן כעת משרד הבריאות להשיק אפליקציה חדשה בשם 'הרמזור' שבה אזרחים יוכלו לקבל מידע בנושא התחלואה בקורונה במיקומו, ובהמשך, הוא ישמש לצורך כניסה למקומות סגורים.

איך זה יעבוד?

לכל בית עסק יונפק קוד ייחודי שהוא יתלה בכניסה אליו, וכאשר אזרח ירצה להיכנס בפתחו, הוא יידרש לסרוק את קוד ה-QR אשר אמור לאפשר פיקוח על כמות הנכנסים לכל סוג עסק, כמו גם לצורך תיעוד של תנועת האזרחים. "הרעיון הוא לאפשר לאזרח לעדכן את משרד הבריאות במקומות בהם היה, אם נמצא חולה מאומת", הסבירהי רונה קייזר, ראש אגף בכיר למערכות מחשוב.

ד"ר אודי קלינר סגן ראש שירותי בריאות הציבור הסביר כי אפליקציית 'הרמזור' תפעל לכאורה על בסיס רשות, אך הוא קורא לחוקק תקנות אשר יכריחו בפועל את האזרחים להתקין אותה: "כדי שהיישומון יהיה יעיל, יש צורך באלמנט של חובה, נגיד מניעת כניסה לחנות ללא הורדת יישומון". לטענתו, אם הכלי יתגלה כיעיל, הוא יאפשר לממשלה לפתוח מסעדות, מקומות בילוי, כנסים ועוד.

קייזר הוסיפה כי במודל החובה שהמשרד ממליץ לאמץ, "למשרד הבריאות תהיה יכולת לדעת שנכנסת לעסק וכמה זמן שהית בו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. וכמובן אם זה יהיה חובה החרדים יודרו מהרבה מקומות. 🙁
    צריך להתנגד לזה מיד, כבר מעכשיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים