שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » משרד החינוך בהנחיות דרקוניות לראשי הכוללים
מקומם
ראשי הכוללים שוקלים בעצה אחת עם גדולי ישראל, להגיש עתירה משפטית לבג"ץ נגד ההנחיות החדשות של משרד החינוך. "התקנות החדשות בניגוד לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו"
בניין משרד החינוך | צילום: Ms. Li, שאטרסטוק

בחסות הקורונה העביר בימים האחרונים משרד החינוך את הקריטריונים לתמיכה לשנת התקציב החדשה, לראשי הכוללים, שורה של הנחיות דרקוניות שעלולות לפגוע קשות ביכולת של רבים מהכוללים להתקיים. כך למשל דורש משרד החינוך מראשי הכוללים, להעביר דיווח על בסיס יומי עד השעה 10:00, על כל אברך שנעדר מסדר הלימוד של הכולל, בגין היותו מאומת לקורונה או במקרה שבו הוא נדרש לבידוד.

מעבר לעובדה שמדובר בעול נוסף שמוטל על כתפי הראש כולל, מדובר בפגיעה בזכותם של האברכים לפרטיות ולנסיבות שבגינם אין להם את האפשרות להיות נוכחים בכולל.

עורך הדין חיים דן נוטוביץ, שיגר היום מכתב לעמוס צאידה מנהל האגף הבכיר במוסדות תורניים, בדרישה חד משמעתית לביטול ההנחיות, בטענה כי מדובר בהנחיות פוגעניות, המפרות את עקרונות השוויון המוסר והערכים: "ממכלול הדברים האמורים ניסיון משרדך להטיל אחריות מוגברת בהצהרה שהינה הצהרה ע"פ כל דין וע"פ חוק הראיות הינה פוגענית ואף יורדת לחיי מוסדות החינוך ללא כל חוק ו/או תקנות בריאות העם העומדות מאחורי הצהרה והוראה זו מלבד התנכלות למוסדות החינוך המתוקצבים מתוך ניסיון לחסוך לקופה הציבורית באמצעות תקנות דרקוניות תוך פגיעה בלתי מידתית במוסדות עד שלילת תקציבים ממוסד החינוך תוך הפרת כל שיוויון מוסרי וערכי", כתב עו"ד נטוביץ לעמוס צאיידה.

המכתב שנשלח עם העתקים לשר החינוך יואב גלנט וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט, נטען עוד, כי דרישת משרד החינוך, לאפשר לפקחים מטעמו להשתתף בשיעורים במרחבים הווירטואליים של הכוללים, היא בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ובחוק הגנת הפרטיות.

עו"ד דן נוטוביץ | צילום: חיים גרוסמן

המשך למכתב שנשלח לצאיידה, נודע כי ראשי הכוללים שוקלים להחריף את המאבק, באם משרד החינוך לא יתעשת ויבטל את התקנות החדשות. בין הצעדים שנשקלים, נשקלת גם פנייה לבג"ץ. יש לציין כי בעוד חברי הכנסת החרדים ממלאים את פיהם מים, דווקא ח"כ בצלאל סמוטריץ', פנה לשר החינוך יואב גלנט ודרש ממנו לבטל את התקנות החדשות.

דרישה נוספת שעולה מן המסמך, מהווה פגיעה של ממש בעצמאותם של הכוללים והיא כוללת דרישה של המשרד, לאפשר לפקחים שלו להצטרף לשיעורים וירטואליים שמקיים הכולל במטרה לעקוב אחרי נוכחות האברכים באותם שיעורים.  מי שעומד מאחורי המסמך הדרקוני, הוא עמוס צאיידה ראש האגף הבכיר תורני במשרד החינוך. לפני מספר חודשים, נחשף כי צאיידה הצליח לקבל את אישורו של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, להפעיל חוקרים פרטיים שיעקבו אחרי נוכחות אברכים בכוללים. בעקבות הפעלת החוקרים, הופחתו בתקופת הקורונה המלגות של אברכים רבים, שלגביהם נטען כי הם עוסקים גם בהוראה במקביל ללימודיהם בכולל. המהלך עורר את זעמם של ראשי הכוללים , שטענו כי מדובר ברדיפה של אברכים המצויים במצב כספי קשה והיו נוכחים בכל הביקורות שביצע משרד החינוך בכוללים.  

ראשי הכוללים השותפים למאבק, הביעו תסכול לנוכח שתיקתם של חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות, והביעו תקווה כי אלו יתגייסו בקרוב לפעול לביטול התקנות הדורסניות המהוות פגיעה חמורה בעולם התורה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים