שיתוף
תגובות
משפט » משרד המשפטים האמריקאי תובע את גוגל
הסוף למונופול
משרד המשפטים האמריקאי תובע את גוגל באופן תקדימי על כך שיצרה מונופול שמונע מהמתחרים להיכנס לשוק מנועי החיפוש • החקירה באה לאחר שנה של חקירה של הממשל האמריקאי
תגיות: ,
מטה גוגל בדטרויט | צילום: Linda Parton, שאטרסטוק

משרד המשפטים האמריקאי יוצא נגד גוגל ותובע אותה על כך כי "השתמשה בפרקטיקות אנטי-תחרותיות כדי לשמור על כוחה המונופוליסטי בתחום החיפוש והפרסום בעולם החיפוש", כך על פי פקיד בכיר במשרד המשפטים המצוטט בדיווח שפורסם ב'וול סטריט ג'ורנל'.

התביעה הוגשה בבית משפט פדרלי בוושינגטון הבירה. תביעה זו תהיה הצעד המשמעותי ביותר שנעשה בשני העשורים האחרונים אל מול הדומיננטיות של חברות הטכנולוגיה הגדולות. התביעה מגיעה לאחר יותר משנה של חקירה של משרד המשפטים האמריקאי, בתקופה בה קיימת ביקורת גוברת על כוחן של ענקיות הטכנולוגיה והשפעתן על חיי היומיום של אמריקאים.

לטענת הממשל האמריקאי גוגל יוצרת מונופול חזק כאשר היא מונעת מהמתחרים להיכנס לשוק, זאת על ידי כך שהיא יוצרת הסכמים עסקיים ומשלמת מיליארדי דולרים המופקים מפרסומות בפלטפורמה שלה כדי לשלם ליצרני מכשירים סלולריים, מפעילים סלולריים ולמפתחי דפדפנים שאלו יקבעו את מערכת החיפוש שלה כברירת מחדל, וכי מנוע החיפוש שלה מהווה "סף הכניסה לאינטרנט".

כמו כן, התביעה מתייחסת גם למציאות שהאפליקציה של גוגל מותקנת ברבים ממכשירי האנדרואיד בצורה שלא ניתן להסירה, ולטענת הממשל האמריקאי גוגל מונעת התקנה מראש של אפליקציות החיפוש של מתחרים על טלפונים, וזאת בצורה לא חוקית.

על פי הנתונים גוגל מחזיקה או שולטת בערוצי חיפוש המהווים 80% משוק החיפוש בארה"ב. מצב זה מונע מהמתחרים להגיע לגודל מספיק כדי להתחרות בה, מה שמשאיר את הצרכנים עם פחות אופציות ופחות חדשנות. גם המפרסמים נפגעים מכך, מאחר ואינם יכולים לקבל מחירים תחרותיים מספיק.

מגוגל נמסר בהודעה רשמית: "התביעה של משרד המשפטים פגומה באופן עמוק. אנשים משתמשים בגוגל בגלל שהם בוחרים לעשות זאת – לא בגלל שמכריחים אותם לעשות זאת או כי הם לא מצליחים למצוא אלטרנטיבה". החברה הודיעה כי תמסור בהמשך הצהרה מלאה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים