שיתוף
תגובות
חדשות » משרד התחבורה בדק את מחירי הטיפול ברכבים חשמליים
חסכוני בטיפול?
משרד התחבורה חשף את מחירי תחזוקת הרכבים החשמליים בישראל, החל מטסלה ועד הרכבים הסיניים
עמדת הטענה של טסלה לרכבים חשמליים | צילום: Grisha Bruev, שאטרסטוק

לאחרונה פרסם משרד התחבורה מדד מחירי חלפים לרכב, וכעת הוסיף לדו"ח גם מדד נוסף וחשוב: עלויות הטיפול ברכב חשמלי.

על פי נתוני משרד התחבורה נחשף באופן מפתיע כי הרכבים החשמליים הסיניים הכי יקרים לתחזוקה בישראל, בעוד שהמכוניות המתוחכמות ביותר דווקא הם הכי זולות.

כאמור, מדד המחירים של משרד התחבורה מנתח את עלויות הטיפול והתיקון של כל הדגמים החשמליים שנמכרים בישראל – החל מטסלה 3 וכלה ברכב החשמלי של AIWAYS.

כל מי שמכיר, מבין כי מטבע הדברים, מכוניות חשמליות דורשות פחות ביקורים במוסך, הן לא זקוקות להחלפת שמן מנוע, יש בהן פחות חלקי מנוע נעים, אולם למרות זאת, עדיין מדובר במכוניות שדורשות החלפת מסנני אוויר לתא הנוסעים, רפידות בלם, נוזלי קירור שונים ועוד ועוד חלקים שונים כתוצאה מבלאי שוטף. בנוסף, אולם קיימים הבדלים בין הרכבים השונים בארץ: בגודל, במפרט הטכני ועוד.

לכל מכונית חשמלית שמגיעה לישראל מצטרפת תכנית טיפול רשמית מהיבואן. רוב היצרניות דורשות מהלקוח להגיע לבדיקה שנתית של הרכב, כאשר בחלק מהמקרים, הלקוח מתבקש להגיע למוסך רק אחרי ארבע שנים.

על פי מדד המחירים של משרד התחבורה, נחשף כי רכב חשמלי פשוט אינו בהכרח זול. כך למשל המכונית החשמלית הזולה ביותר לתחזוקה בישראל היא דווקא טסלה 3. מדד מחירי החלפים של משרד התחבורה פועל לפי שיטה שאינה חושפת את עלות סל החלפים, אלא קובעת את הרכב הזול ביותר כ"רף בסיס" שביחס אליו מחושבים מחירי הטיפול של הדגמים האחרים. על פי הדו"ח של משרד התחבורה, טסלה 3 היא הבסיס וממנה העלויות הולכות וגדלות.

כך, רנו זואי החשמלית היא מכונית שעלות סל התחזוקה שלה יקרה ב–78% מעלות התחזוקה של הטסלה 3, סל התחזוקה של ה-MG ZS EV החשמלית יקר ב-86% מזה של טסלה 3. סל התחזוקה של פיג'ו 208 החשמלית יקר ב-112%  מהטסלה וסל התחזוקה של יונדאי איוניק 5 יקר ב-148% מהסל הבסיסי של טסלה.

ומי היקרה ביותר? המכונית החשמלית היקרה ביותר לתחזוקה לפי משרד התחבורה היא דווקא GAC הסינית שמחיר הסל שלה גבוה בלא פחות מ-229% ממחיר סל התחזוקה הבסיסי. במקום השני נמצאת עוד סינית – של SERES,  שמחיר הסל שלה גבוה ב-214% ממחיר הסל הבסיסי, ובמקום השלישי קיה נירו החשמלית שמחיר סלה יקר ב–171% ממחיר סל התחזוקה הבסיסי לרכב חשמלי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים