שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » משרד התקשורת מנסה שוב לחסל את קווי התוכן
מס הטלפונים
עו"ד נריה הרואה המייצג את העותרים: "הניסיון להגדיר את דמי הקישוריות ככלי שרת בידיהם של חרדים נצלנים שסוחרים בדקות מכיל נימה אנטישמית ואסור לעבור על כך לסדר"
טלפון כשר | צילום: יצרן

המאבק נגד חיסול קווי המידע הקולי הטלפוניים של הציבור החרדי באמצעות ביטול דמי הקישוריות שאף יביאו להטלת מס עקיף על צרכני הסלולר החרדי עולה שלב: עו"ד נריה הרואה הגיש עתירה לבג"ץ בשם חברות התוכן קרויז תקשורת וימות המשיח נגד משרד התקשורת, שר התקשורת יועז הנדל והמנכ"לית לירן אבישר בן חורין, בדרישה להוצאת צו ביניים האוסר על המשרד לממש את כוונתו לפגוע בקווי המידע הקולי באמצעות ביטול דמי הקישוריות.

מסתבר, כי משרד התקשורת נקט בתרגילים שונים על מנת להעמיד את חברות התוכן בפני שוקת שבורה ולמנוע מהן את היכולת להתנגד למהלך של המשרד.

בניגוד לכל מינהל תקין, משרד התקשורת קיים מגעים מקדימים עם רוב בעלי העניין שיכולים להתנגד לביטול דמי הקישוריות, למעט עם חברות התוכן, על מנת ליישר את השורות בטרם יבטל את קווי התוכן. בנוסף, משרד התקשורת מסתיר מידע חיוני, לפיו רק לפני שנתיים המשרד התנגד לרעיון של הורדת דמי הקישוריות, לא כל שכן לרעיון של ביטולם המוחלט באופן תקדימי בעולם.

משרד התקשורת הוציא הודעה לעיתונות לפיה התקבלה החלטה לבטל את דמי הקישוריות ולחסל את קווי התוכן, במקום להזמין את הציבור הנוגע בדבר להביע את דעתו כפי שנדרש על פי החוק. הודעה זו הופצה רק ברשת האינטרנט, שאינה זמינה למרבית מן הקהל העצום הנסמך על קווי המידע הקולי.

בדברי ההסבר נכתב כי "העותרות והציבור החרדי הם הנפגעים העיקריים מהשימוע. שלילת זכותן של העותרות לקבל נתונים, ופרסום מטעה אודות השימוע לציבור החרדי – היא למעשה אי מתן זכות שימוע. מסיבה זו מתבקש בית המשפט הנכבד להתערב בהחלטות משרד התקשורת בעניין השימוע כבר כעת".

העותרים הרחיבו על השימוש הנרחב שעושה הציבור החרדי במערכות התוכן הטלפוניות שיינזקו קשות כתוצאה מהרפורמה: "קווי מידע קולי הם קווי טלפון רגילים בתעריף רגיל המיועדים בעיקר לשיחות נכנסות. בקווי מידע קולי עושים שימוש בעיקר בני המגזר החרדי, אשר נמנעים מלהשתמש ברשת האינטרנט, במחשבים, בטלוויזיה וברדיו. לאנשים אלה אשר אינם עושים שימוש במידע אינטרנטי, טלוויזיוני או רדיופוני – משמשים קווי המידע הקולי הטלפוני כתחליף, והם מהווים צינור חמצן יחיד, חשוב וחיוני למידע כללי, משפחתי וקהילתי.

"בקווים אלה קיימים תכנים רבי ערך לציבורים אלה, בדומה לערך שקיים לאינטרנט בקרב הציבור הכללי. כך למשל, קיימים קווי מידע קולי משפחתיים, דוגמת "ווצאפון" וכדומה, המהווים תחליף לאפליקציית WhatsApp, קווים של בתי ספר, המאפשרים למידה מרחוק שלא דרך האינטרנט, וכן קווים המספקים מידע בתחומי הדת, הרווחה, החינוך, המסחר, החדשות ועוד".

"העותרות מפעילות עשרות אלפי קווים שונים. לכל אחד מהם מספר טלפון ייחודי, המוכר למשתמשים בו ומשמש את בני הציבור החרדי לקבלת המידע מהסוג המבוקש. קווים אלה מופעלים במספרי טלפון רגילים, בהתאם להסכמים שבין העותרות לבין חברות תקשורת בעלות רישיונות".

העותרים מציינים שורה של פגמים שנפלו בהליך ומבקשים מבית המשפט להוציא צו ארעי וצו ביניים ובהמשך צו מוחלט נגד משרד התקשורת שיעצור את הרפורמה שעתידה למוטט את המודל הכלכלי שבו פועלים קווי המידע הקולי, מבלי לתת תחליף לאזרח החרדי מול האינטרנט. משרד התקשורת קובע כי ניתן יהיה להעלות את עלות הסלולר החודשית של המשפחה החרדית המשתמשת בקווי המידע הקולי במקום באינטרנט, בכדי לממן את החלופה הכשרה אך לא מציע שום אלטרנטיבה מעשית למימון.

בהודעת הדוברות של משרד התקשורת נכתב כי המצב הנוכחי הוביל "לעיוות שוק אותו מנצלים ספקי תוכן טלפוני קטנים המשווקים שירותים שונים בעיקר למגזר החרדי, וסוחרים בדקות שיחה מול חברות הסלולר וחברות הטלפון הקווי". עו"ד נריה הרואה, שהגיש את העתירה מסר כי: "הניסיון להגדיר את דמי הקישוריות ככלי שרת בידיהם של 'חרדים נצלנים שסוחרים בדקות' מכיל נימה אנטישמית ואסור לעבור על כך לסדר היום".

יצויין כי מדובר בשינוי דרסטי בעמדת המשרד שתחת כהונתו של השר דוד אמסלם והמנכ"ל נתי כהן הכירו בערך של מערכות התוכן הטלפוניות עבור המגזר שמתנזר מאינטרנט ומבסס את התנהלותו היום יומית עליה, לעומת הגישה כיום שרואה בהם נצלנים וסחטנים ללא כל סיבה ובניגוד למציאות העובדתית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים