שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מתווה אחראי לנסיעה לאומן – אינטרס משותף"
השר והשגריר
השר לשירותי דת מתן כהנא בפגישה עם שגריר אוקראינה ד״ר יבגני קורניצ׳וק: מתווה אחראי לנסיעת החסידים לאומן הוא אינטרס ישראלי-אוקראיני
מתן כהנא ושגריר אוקראינה ד״ר יבגני קורניצ׳וק | צילום: דוברות השר לשירותי דת

השר לשירותי דת מתן כהנא נפגש הבוקר (חמישי) עם שגריר אוקראינה בישראל ד״ר יבגני קורניצ׳וק בלשכתו והציג בפניו את עיקרי "מתווה אומן" שגיבש יחד עם משרד הבריאות. השר הדגיש בפני השגריר את חשיבות שיתוף הפעולה בין המדינות בכדי לנהל את נסיעת החסידים לאומן באופן אחראי שיאפשר נסיעה בטוחה לאומן לכל החסידים המעוניינים בכך.

השגריר קורניצ׳וק הבהיר בפגישה כי אוקראינה מעוניינת בתיאום מלא עם ישראל בנושא וכי המדינה תיערך ככל שיידרש בכדי שביקור החסידים ייעשה באופן אחראי ובטוח.

השר כהנא מסר: "שמחתי לשמוע מהשגריר קורניצ׳וק על ההיערכות של אוקראינה לקראת הגעת חסידי ברסלב לאומן. מתווה אחראי לנסיעת החסידים לאומן הוא אינטרס ישראלי-אוקראיני והתיאום בין המדינות חשוב ביותר. כפי שהבהרתי השבוע, לא תהיה איפה ואיפה ואפליית ציבור מסוים. המתווה שאציג בפני הקבינט בימים הקרובים יאפשר לכמה שיותר אנשים לצאת לאומן תוך שמירה כללים שיאפשרו בטחון בריאותי".

כהנא ביקר בתחילת השבוע בנתב״ג שם נפגש עם שמואל זכאי מנהל נתב"ג וצוות ההנהלה. בפגישה נדונו האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל ונמל התעופה לקראת הנסיעה השנתית של חסידי ברסלב לאומן בראש השנה הקרוב. השר הנחה את צוות משרדו לסיים את גיבוש מתווה אומן אותו יביא לאישור קבינט הקורונה.

לדבריו, "הפקנו לקחים מהטעויות שנעשו בשנה שעברה. לא תהיה איפה ואיפה ואפליית ציבור מסוים. המתווה שאציג בפני הקבינט בימים הקרובים יאפשר לכמה שיותר אנשים לצאת לאומן תוך שמירה כללים שיאפשרו בטחון בריאותי. בימים הקרובים אפרסם את מתווה אומן והקריטריונים לנסיעה יהיו פשוטים וברורים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים