שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » 10 אלף איש להדלקה – בלי הגבלה למתפללים
מתווה מירון
יהיו הגבלות של התקהלויות באזורי ההדלקות על פסגת ההר • בשטחי ההר תתאפשר גם הסעדה בחמגשיות • כניסה למחזיקי תעודת מתחסן או תו ירוק בלבד
עמודי הדלקה חדשים ומחיצות מפוארות בחצר הציון הק' במירון לקראת ל"ג בעומר | צילום: באדיבות המצלם

היום (שלישי) סוכם על 'מתווה מירון' מיוחד שיאפשר את קיום הילולת הרשב"י ללא הגבלות משמעותיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שרת התחבורה מירי רגב, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וממונה הקורונה פרופ' נחמן אש החליטו על מתווה לאירועי מירון, ולפיו תתאפשר הגעה ללא הגבלה של מתפללים להר מירון בל"ג בעומר הקרוב, שיחול ביום חמישי ושישי בשבוע הבא. הצפי למספר העולים, כפי שהוערך בישיבה, עומד על כ-200 אלף איש.

עם זאת, יהיו הגבלות של התקהלויות באזורי ההדלקות על פסגת ההר – עד עשרת אלפים איש להדלקה. עוד סוכם, כי במתחמי ההדלקות יוגשו רק עוגות יבשות ושתייה, ואילו בשטחי ההר האחרים תתאפשר גם הסעדה בחמגשיות. ההגעה להר תתאפשר באוטובוסים ובשאטלים. להר יוכלו להיכנס רק אנשים שמחזיקים בתעודת מתחסן או בתו ירוק. שלוש מדורות יודלקו במקביל, בשלושה מפלסים שונים, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות והתאמת תשתיות.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הבהיר כי על פי נהלי משרד הבריאות ייאסר על הקמתם של אוהלי "הכנסת אורחים", כפי שהיה מקובל, שכן "אלה מהווים מוקד להתכנסות צפופה". מפכ"ל המשטרה המליץ כי סדרנים יבצעו סינון בכניסה לקבר הרשב"י.

אתמול התארח ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת יהדות התורה, שם הוא הבטיח לחברי הכנסת החרדים כי יפעל יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין שלא יהיו הגבלות בהר.

סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר נכנסו לאחר מכן לפגישה אישית עם נתניהו, והבהירו לו באופן חד משמעי כי "בעקבות התנהלות הממשלה נפגענו בבחירות האחרונות לכנסת ואיננו מוכנים לעמוד במצב דומה לאומן ושושן פורים על ידי החלטות של קבינט הקורונה בעניין ל"ג בעומר" .

השניים דרשו גם מראש הממשלה לפעול לכך שמשרד התחבורה יזרים אוטובוסים ורכבות למירון לכל אורך ליל ל"ג בעומר עבור כל מי שרוצה לעלות ולהתפלל, "שחלילה לא תיווצר תחושה בציבור שמישהו מעוניין לדלל את מספר העולים להר בהילולא".

עמודי הדלקה חדשים ומחיצות מפוארות בחצר הציון הק' במירון לקראת ל"ג בעומר

ביוזמת ועדת החמישה, לקראת אירועי ההדלקה בל"ג בעומר על ציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זי"ע – נחנכו 2 עמודי הדלקה חדשים, האחד על גג קבר הרשב"י, והשני – מעל ציון הקבר של אלעזר בנו. עמודי ההדלקה החדשים הוחלפו בשנה זו, עקב קריסתו של אחד העמודים בסוף ההדלקה אשתקד והצורך לחזקם מבחינה בטיחותית.

עמודי הדלקה חדשים ומחיצות מפוארות בחצר הציון הק' במירון לקראת ל"ג בעומר

בסיס עמודי ההדלקה החדשים עשויים אבן בזלת ייחודית – העמידה בחום גבוה, ויובאו במיוחד מאיטליה לרגל ההילולא. על כני ההדלקה הותקן מכסה מיוחד המאפשר את נעילת המתקן ומניעת נזק עד אשר ישמשו בהדלקה השנתית המסורתית.

העמודים החדשים נתרמו לאתר באדיבותה של קרן ספרא ע"ש אדמונד ספרא ז"ל אשר סייעה בעבר לשפץ את האתר הק', כמו גם מחיצות חדשות שהוצבו בחצר הציון בתרומתה של הקרן. מחיצות יוקרתיות אלו, המשלבות בחן גילופי זכוכית מיצירתו של האמן ג'רמי לגנפורד – נושאות את מילות הפיוט 'בר יוחאי'.

ועדת החמישה שבה חברים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א – רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרה"ג דוב הכהן קפלן שליט"א, הרה"ג מתתיה שרם שליט"א, הרה"ג אברהם ישראל פרויליך שליט"א והרב דוד דרלי שליט"א פועלת במשך השנה כולה לפאר ולרומם את מקום ציונו של רשב"י, ועומדת מול קשיים ומורכבויות שונות, וזוכה לאמונם של גדולי ישראל.

בשנה האחרונה מינתה הועדה בשיתוף המשרד לשירותי דת את מר אלי פריינד לשמש כמנכ"ל האתר, על מנת שבמקום ישמש אדם שכל תפקידו לשפר את התנאים לטובת הרבבות הפוקדים את האתר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים