שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » מתווה קארה לרשת בטחון לעצמאים
לאישור הממשלה
מתווה רשת הביטחון לעצמאים אותו הוביל סגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה, יובא מחר לאישור הממשלה • ומה הוא מציע לבעלי העסקים?
תגיות:
אביר קארה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הממשלה תדון מחר בישיבתה השבועית במתווה קארה לרשת בטחון לעצמאים והוא צפוי מחר לקבל את אישורה, לקראת המשך החקיקה.

המתווה מציע מודל ייחודי של בחירה וולונטרית לעצמאים בין מסלולים אשר ישוו את תנאיהם לתנאי השכירים וכן יפרשו להם רשת בטחון למקרי צורך כגון מחלה או סגירת עסק.

המתווה גובש על ידי קארה יחד עם פורום מומחים ומעצבי מדיניות ובהובלה מקצועית של לשכת יועצי המס בימי מחאת ה-"שולמנים", אז לאור משבר הקורונה והסגרים החוזרים, התבהרה לציבור חשיבותה של רשת ביטחון שתגן על עצמאים ובעלי עסקים במקרים חריגים. כ

עת התכנית עוברת מרעיון במחאה חברתית למדיניות רשמית של מדינת ישראל. תוכניתו של סגן השר לרשת ביטחון לעצמאים תעלה מחר לוועדת השרים לענייני חקיקה וצפויה לקבל את גיבוי הממשלה.

עקרונות התוכנית יכללו שתי אלטרנטיבות לבחירתם של העצמאים:

  1. במסלול "עצמאי כמו שכיר" יוכל העצמאי להוציא לעצמו תלוש משכורת, לשלם ביטוח לאומי ולקבל דמי אבטלה במידת הצורך.
  2. במסלול "רשת ביטחון", העצמאי יפריש לביטוח לאומי סכום מופחת, נקודת אחוז אחת תעבור לקרן הפנסיה והחיסכון של העצמאי. במקרים מגוונים כגון: מעבר דירה, מחלה, חופשה, אבטלה ועוד… יוכל בעל העסק למשוך מהקרן שחסך. כסף שלא ימשך יצטבר לפנסיה.

"עצמאי ממוצע עושה אקרובטיקה עסקית ולוקח סיכונים על מנת להצליח ולייצר ערך ומקומות פרנסה לעובדיו", אומר ל'בחזית' סגן השר אביר קארה. "היום, לראשונה בהיסטוריה, אנו פורשים תחתיו רשת בטחון שתאפשר לו לקחת סיכונים ותגן עליו בעת הצורך. זוהי מהפכה שנלחמנו עליה כשולמנים ותהפוך עכשיו למציאות".

יועץ המס ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, התייחס להצעת החוק שנוסחה על ידי לשכתו ואמר כי הוא נוצר מתוך חשיבה יסודית ומקצועית ומתוך כוונה לייצר לעצמאים רשת ביטחון ושיווין באופן הפשוט ביותר ליישום. "עצמאים יוכלו לבחור באופציה שבה הם מנפיקים תלושי שכר לעצמם, משלמים באמצעותו ביטוח לאומי בדיוק כמו השכירים וכתוצאה מכך יוכלו לקבל מביטוח לאומי את אותם הזכויות באופן שווה לאלו של השכירים. קל ליישום ופשוט להבנה", כך גינדי.

לדבריו, החקיקה מאפשרת גם פתרון לשכירים בעלי שליטה שכבר היום מנפיקים מהחברה תלוש שכר אך הם לא מקבלים את אותן הזכויות של שכירים "רגילים". בנוסף, הנפקת התלוש תאפשר לעצמאים גם להגדיל לעצמם את ההפקדות הפנסיוניות המוכרות במס , דבר שיבטיח להם ביטחון פנסיוני משמעותי יותר בעתיד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים