שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » יגובש מתווה לביקורים של מחוסנים באומן
נתניהו סיכם
חברי הכנסת של אגודת ישראל חתמו על מכתב התחייבות: "נדרוש בהסכם הקואליציוני להסדיר את הנסיעה לאומן לקראת ראש השנה תשפ"ב"
ערב ראש השנה באומן | צילום: paparazzza, שאטרסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שישי) בטלפון עם נשיא אוקראינה ולודומיר זלנסקי. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי השניים שוחחו על שיתוף פעולה בנושא הקורונה, בדגש על חיסונים ועל הכרה הדדית בדרכון ירוק. סוכם שגורמי העבודה ייפגשו מיידית על-מנת לסכם מתווה שיאפשר ביקורים של מחוסנים, כולל חזרה לביקורים באומן.

בתוך כך, ארבעת הנציגים של אגודת ישראל, השר יעקב ליצמן, סגן השר מאיר פרוש, ח"כ ישראל אייכלר וח"כ יעקב טסלר, חתמו היום על מסמך התחייבות ש"נדרוש בהסכם הקואליציוני להסדיר את הנסיעה לאומן לקראת ראש השנה תשפ"ב".

מהסיעה נמסר כי "אירועי השנה האחרונה יצרו מצב מצער בו מגיפת הקורונה מנעה מרבבות הנוהגים לפקוד את ציונו של רבי נחמן מברסלב זיע"א מדי ראש השנה, לעשות זאת בראש השנה האחרון".

"בעקבות זאת, לבקשת רבני ברסלב ובתיאום המזכירות הארצית של חסידי ברסלב, מועמדי אגודת ישראל לכנסת ה-24 במכתב חסר תקדים, מתחייבים שבהסכם הקואליציוני של יהדות התורה תידרש הסדרה של הנסיעה לאומן, בראש השנה הקרוב".

ארבעת חה"כ של אגו"י מתחייבים במכתבם לפעול: "שלקראת ראש השנה תשפ"ב כל המחוסנים/מחלימים יוכלו לנסוע לאומן על בסיס אישורי המחלימים/המחוסנים העכשוויים וללא הגבלה או מכסה. שמדינת ישראל לא תפעל בדרך אחרת על ידי מי מנציגיה, הן במדינת ישראל והן מול אוקראינה".

כזכור, בחודש אלול תש"פ הגיעו אלפי חסידי ברסלב לגבול בלארוס-אוקראינה כדי לחצות את הגבול ולהגיע לציון באומן, אך בתום מספר ימים של שהות באזור לא מאוכלס עם תנאים קשים, הם עודכנו כי לא יוכלו לעבור את הגבול ולהגיע לציון הרבי באומן. אבל הפעם, אישי הציבור בחסידות נחושים למנוע סאגה כזאת, ולכן התיישבו כבר עכשיו לפתור את המכשולים שצפויים לצוץ בבוא הזמן.

ב'בחזית' נחשף לאחרונה כי מספר אישי ציבור בחסידות ברסלב מתכננים לצאת בקמפיין נרחב בקרב בני החסידות ולומדי תורת רבי נחמן מברסלב זצ"ל, ללכת להתחסן מפני נגיף הקורונה.

יעד המבצע הוא 40,000 מתחסנים. ל'בחזית' נודע כי המבצע נמצא בשלבים סופיים של תכנון, והעוסקים בעניין מתכננים להכריז על יציאתו לדרך ממש בקרוב.

מטרת קמפיין ההתחסנות הזה היא לגרום שכל חסידי ברסלב יוכלו לטוס לאומן בראש השנה של תשפ"ב. המארגנים מעוניינים כי כל חסיד ברסלב בישראל יהיה מצויד בדרכון ירוק עד סוף חודש סיון בקיץ הקרוב, מספיק זמן בטרם נסיעת ההמונים לאומן.

בימים אלו, המארגנים גם מגבשים אסטרטגיה לעידוד ההתחסנות בקרב בני הקהילה, כאשר אחד הרעיונות שעלה על השולחן הוא לקיים סדרת הגרלות על טיסות לאומן, כולל אש"ל מלא וביטוח – לכל אלה שהתחסנו במסגרת המבצע.

גורם המעורה בפרטים אמר בשיחה ל'בחזית' כי "כבר בשבועות הקרובים יפורסמו כרוזים מיוחדים בריכוזי החסידות שבערים החרדיות, ועליהם יתנוסס מכתב עידוד מיוחד מרבני ברסלב שידגיש כי מי שחשקה נפשו לטוס לאומן ר"ה תשפ"ב, שייצא להתחסן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים