שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » מתחילים את זמן אלול בלבה של מנהטן
סבב שיעורים
המונים צפויים להשתתף בסבב שיעורי תורה בניו יורק, מפי האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, שהגיע בשבוע שעבר לארה"ב, לצורך המשך טיפול רפואי במחלתו הקשה
רבי יאשיהו פינטו | צילום: באדיבות המצלם

בתחילת שבוע שעבר הגיע האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בדרכו לארה"ב, לשם הוא הוזעק לצורך טיפולים רפואיים עקב המחלה הקשה ממנה הוא סובל, כאשר במהלך השבוע האחרון בוטלו כל שיעורים שתוכננו, כשהרב פינטו שרוי שהה בטיפולים ובדיקות רפואיות מורכבות. הערב, ראש חודש אלול, יערך בשיעור תורה מרכזי במרכז "שובה ישראל במנהטן, וילווה בסדרת שיעורי תורה במנהטן, ברוקלין, קווינס ובעוד מרכזי "שובה ישראל" בארה"ב, ויועבר בשידור חי לכל העולם.

באגרת מיוחדת ששלח הרב כתב הרב פינטו בערב שבת: הנה נכנסים לזמן המיוחד של בדק הבית, חודש אלול. וביותר השנה שרואים איך הקב״ה משנה את כל הכללים שידענו בשנים האחרונות. רואים איך הקב״ה משנה עיתים ומחליף את הזמנים, ואין יודעים מה ילד יום, וכל המהות של החיים נהייתה מהות מורכבת.

כמה שהעולם חשב שבכוחו להגיע ולפעול ולשנות סדרי מעשה בראשית, הקב״ה שינה את כל היוצרות. ומי שחכם ועיניו בראשו, מבין שמשהו עמוק ויסודי משתנה בעולם, וכאשר דברים משתנים מהיסוד מהר מאוד ואדם נשאר מאחור ולא יודע להתעורר בזמן, ימצא את עצמו מאחור עם שברון הנפש והלב, ואיבוד המהות של החיים.

על האדם ללכת לסדקים ולתקן אותם, ולא לצבוע את הסדקים. הצביעה החיצונית אינה מחזקת את הבנין אלא רק נותנת אשליה ודמיון שהכל על הצד הטוב, וזו עצת היצר הרע. ״הִכּוֹן לִקְרַאת אֱלֹהֶיךָ יִשְׂרָאֵל״ האדם צריך להכין את עצמו וליישר את עצמו בצורה הנכונה שמהשמים רומזים לנו"

בהמשך כתב הרב פינטו "שנים שהקב״ה מרמז לעולם להשתנות, והסדקים הלכו והעמיקו בעולם הכללי בבין אדם לחברו, בבין אדם למקום. והבנין נצבע ושוב נצבע ונשאר בנין רעוע, אבל צבוע יפה. כלפי חוץ הכל נראה יפה וטוב, אבל הכל רעוע, וחודש אלול השנה הוא חודש אלול בעל משמעות חשובה ביותר.

ההכנה של אלול של השנה ויום הדין היא משמעותית על עתידו של הבנין הכללי. ולכן עלינו לא להמתין לראש השנה ויום הכיפורים ואז להתחיל את השיפוץ והתיקון של הבנין, עלינו מ-א׳ באלול לעשות בדק בית, לתקן את כל הסדקים, וגם במקום שיודעים שזה רק צבע חיצוני ומאחרי הצבע יש סדק, עלינו לקלף את הצבע החיצוני ולתקן את הסדק. וכך רגע רגע, שעה שעה בחודש אלול, עלינו להכשיר את הבנין, שניכנס לראש השנה עם בנין יציב חזק ומתוקן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים