שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מתחם רפואי של זק"א הושק במולדובה
קידוש השם
למעלה מ-40 פצועים וקשישים עם בעיות רפואיות מורכבות, בתוכם ניצולי שואה שחולצו ע״י זק״א מאוקראינה בימים האחרונים, מטופלים במתחם השהייה של זק"א שהושק השבוע
מתנדב זק"א במולדובה | צילום: דוברות זק"א

למעלה מ-40 פצועים וקשישים עם בעיות רפואיות מורכבות, בתוכם ניצולי שואה שחולצו ע"י זק"א מאוקראינה בימים האחרונים, מטופלים במתחם השהייה של זק"א שהושק השבוע בעיר הבירה קישינב במולדובה. במתחם שנשכר ע"י זק"א מטפלים מתנדבי זק"א יחד עם צוות רפואי בפליטים שזקוקים להשגחה רפואית עד לייצוב מצבם לכזה שיאפשר את העלאתם ארצה במטוס חילוץ רפואי.

השבוע הצטרפה לפעילות משלחת נוספת של מתנדבי זק״א בפיקודו של מנכ״ל זק״א דובי ויסנשטרן. המתנדבים יטפלו במהלך חג הפסח בפליטים במתחם זק״א וישתתפו במשימות חילוץ של קשישים, חולים ופצועים עד להטסתם לישראל.

דובי ויסנשטרן מנכ״ל ארגון זק״א: "לאחר מאמצים לא פשוטים הצלחנו להוציא לדרך מבצע חשוב נוסף, בסיוע הקרן לידידות הקמנו מרכז שמאפשר המתנה תחת השגחה רפואית, כדי לספק השגחה רפואית לפליטים – חלקם ניצולי שואה אשר עברו תלאות דרך ואימת מלחמה, חלקם האחר נפצעו או סובלים מבעיות רפואיות מורכבות. במתחם החדש נמצא צוות רפואי מובחר שמשגיח ומסייע לפליטים עד להטסתם ארצה בטיסת חילוץ רפואית. התרגשתי לקחת חלק בפעילות מתנדבי זק"א שפועלים בשטח מעל חודש ימים ומצילים אנשים ממוות בטוח, והכל במסירות נפש עצומה".

וולרי ונחמן דיקשטיין סגן מפקד זק"א אוקראינה ורעיתו שמנהלים את המתחם: "במתחם זק"א מטופלים כיום למעלה מ-40 פליטים, חלקם עם בעיות רפואיות מורכבות שהשהות במתחם מצילה את חייהם. רק לפני מספר ימים קיבלנו את אהרון כבן 85 שהגיע אלינו מקייב בחילוץ מורכב, רופא במתחם שערך לו בדיקה ראשונית שלח אותו לביה"ח שם התברר שהוא עובר אירוע לבבי מסכן חיים וב"ה בזכות הבדיקה הצליחו לייצב את מצבו ולהציל את חייו, בשלב זה עדיין מורדם ומונשם ומתפללים להחלמתו אהרן בן נינה".

"לצערינו עד שמצבו יתייצב הוא לא יוכל לטוס לישראל, אך אשתו שנמצאת במתחם של זק"א תוטס היום יחד עם בתה בטיסת חילוץ של זק"א לישראל. אנו עובדים מסביב לשעון יחד עם צוות משרד החוץ, שגריר ישראל במולדובה מר יואל ליאון וצוות נתיב מבית רוה״מ, כדי לסייע לפליטים עד להטסתם לישראל, לתת להם סיוע רפואי ותחושה של בית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים