שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » מתחסנים? כדאי שתישנו טוב טוב בלילה
שינת קורונה
לשינה טובה יש השפעה גדולה על היכולת של הגוף להימנע או להתגבר על מחלות • יועצי השינה של 'עמינח' עם משתפים במחקרים שיעזרו לכם בבחירת המזרן המנצח
תגיות: , ,
מזרן עמינח | צילום: יח"צ

פעילות גופנית סדירה ותזונה נכונה נתפסים כחלק חשוב בשמירה על בריאות הגוף. אבל האמת היא שבריאות הגוף מתחילה ונגמרת בזמן ואיכות השינה – שהן חלק בלתי נפרד מתהליך בניית כוחו של הגוף וחיזוק המערכת החיסונית.

לשינה טובה יש השפעה גדולה על היכולת של הגוף להימנע או להתגבר על מחלות. כאשר היא פועלת בצורה מיטבית, המערכת החיסונית שומרת על איזון עדין, אך כאשר יש מחלה או פציעה, המערכת החיסונית מפעילה תגובות כגון אדמומיות, דלקת (נפיחות), עייפות, חום וכאב.

מערכת חיסון חזקה מאתרת מהר את האיומים הפוטנציאליים ותוקפת אותן, אך עליה להיות מוסדרת היטב כך שהגוף לא תמיד יהיה בכוננות או במצב התקפה. קבלת שעות מספקות של שינה איכותית מאפשרת הגנה חיסונית מאוזנת.

בעיות שינה חמורות, ובהן הפרעות שינה כמו נדודי שינה, דום נשימה בשינה והפרעה בקצב היממה, עלולות להפריע לתפקוד הבריא של מערכת החיסון.

מחקרים מצביעים על כך שלשינה יש תפקיד מכריע בעמידותה של מערכת החיסון שלנו. למעשה, שינה תורמת הן לחסינות המולדת והן לזו הנרכשת. חוקרים גילו כי במהלך שנת הלילה רכיבים מסוימים במערכת החיסון מתחדשים. בדיוק כמו ששינה יכולה לעזור למוח לשפר את תפקודי הלמידה והזיכרון, מחקרים מראים כי שינה מחזקת את הזיכרון החיסוני. האינטראקציה של מרכיבי מערכת החיסון במהלך השינה מחזקת את יכולתה של מערכת החיסון לזכור כיצד לזהות ולהגיב לסכנות.

ואי אפשר בלי להזכיר את הקורונה. מחקרים מראים בבירור כי שינה משפרת את השפעות החיסונים, והדגימה את יתרונות השינה לחסינות המסתגלת. חיסונים פועלים על ידי החדרת אנטיגן מוחלש או מנוטרל לגוף, מה שמפעיל תגובה חיסונית. בדרך זו חיסונים מלמדים ביעילות את מערכת החיסון לזהות ולתקוף את האנטיגן הזה.

שינה היא גורם חשוב המסייע ליעילות החיסון. מחקרים על חיסונים מצאו שכשאנשים לא ישנים בלילה לאחר שקיבלו חיסון, התגובה החיסונית של הגוף חלשה יותר. בעוד שמחקרים אלה כללו מחסור בשינה מוחלט לאחר חיסון, מחקרים אחרים מצאו ירידה ביעילות החיסון אצל מבוגרים שלא מצליחים לישון לפחות שבע שעות שינה. אנשים שלא ישנים מספיק עשויים לא לספק לגופם מספיק זמן לפתח זיכרון חיסוני, ועלול להשאיר אותם ללא הגנה למרות שהתחסנו.

יועצי השינה ומומחי עמינח, מותג השינה המוביל למעלה מ-80 שנה, מזכירים כי מזרן איכותי מהווה חלק בלתי נפרד מהתנאים לשינה איכותית ויעילה. עמינח שמספקת את מכלול פתרונות השינה והאירוח המובילים בישראל, באיכות בלתי מתפשרת, הציבה סטנדרטים חדשים של איכות שינה בישראל ופיתחה במשך שנים את הפתרון הייחודי שמסייע לאנשים לקום בבוקר כחדשים וללא כאבי גב מיותרים.

'המרכז הבריאותי' במזרני עמינח, נועד למעשה למנוע את שקיעת המזרון בחלקו המרכזי ולספק תמיכה מלאה בזמן השינה. מדובר במערכת חיזוקים מיוחדת בשליש המרכזי של המזרן, במקום בו מתרכז מירב משקל הגוף. עמינח מייצרת ומשווקת את המותגים המובילים בעולם השינה והאירוח: עמינח, King Koil, ספפה, מיטה וחצי, סוויספלקס מערכות מתכווננות, Serta Masterpiece, רים, אמריקן קומפורט, Innovation, ועוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים