שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "מתכוננים ללילה עוצמתי של תקיפות בעזה"
דובר צה"ל
תא״ל הדי זילברמן: "תקפנו מעל ל-120 מטרות ב-24 שעות האחרונות, 75 מתוכן מחצות". על הפלת המל"ט: "אנחנו לא יודעים בוודאות כרגע מאיפה הוא הגיע"
| צילום: סוכנות שהאב

דובר צה״ל, תא״ל הדי זילברמן, התייחס הערב (שלישי) לתקיפות ברצועת עזה ואמר כי "תקפנו מעל ל-120 מטרות ב-24 שעות האחרונות, 75 מתוכן מחצות. גם בשעות האחרונות אנחנו מתמקדים בשכונת רימאל. תקפנו מעל 10 עמדות שיגור רקטיות גם תת קרקעיות וגם על קרעיות ושתי חוליות של פעילי נ"ט. אנחנו מתכוננים ללילה עוצמתי שבו גם עתידים להמשיך להתעסק בפרוייקט המטרו וגם באיזורים גיאוגרפיים חדשים".

זילברמן התייחס לירי מוקדם יותר ברמאללה: "יש הפס"ד של 1500 אנשים מתחת לגבעות, ומהשטחים הגבוהים נפתחים לפחות משני כיוונים זרועות של קלצ'ניקוב שיורות שפוגעות גם בכוחות. נפצעים שם קצינה וחייל, יש שם הרבה כוחות שמטפלים בהפס"ד הזה, החיילים הודחו וגם ביצעו ירי לכיוון הרגליים. אנחנו היינו מאוד מאופקים עד לירי החי, שלא היה קשור להפס"ד ולכן הגבנו בדרך אחרת. האירוע שמתגלגל עכשיו זה אירוע שההפס"ד שלו מתרחש ברגעים אלו".

על האירוע המשולב בחברון אמר כי "מדברים על עליה בניסיונות האחרונים לפיגועים בשטח. כוח מגדוד שקד מזהה פיגוע שבו מחבל נשא מטעני השלכה וסכין. הוא מתחיל לזרוק בקבוקי תבערה כשהוא בין 100 ל- 200 מטר מהמחסום. הוא רצה ככנה לפוצץ את עצמו ליד החיילים. הם פתחו בנוהל מעצר חשוד כשזיהו שהוא מחבל, והמטען שעל הגוף שלו התפוצץ. המחבל ככה"נ שייך לתנועת הגא"פ ויש פה חדות של לוחמים שסיכלו אותו ללא נפגעים".

"המחבל יוצא כשיש לו ביד מטען אחד ואז הוא מוציא מתקן נוסף, הוא כנראה בא לעשות פיגוע בודד שהוא לא חשב שהוא יצא ממנו חי, הוא מניח מטען סלולרי שהוא תכנן להפעיל על כוחות שיגיעו לאיזור. הוא הגיע מצויד עם נשקים, הוא לא ניסה לחזור ממנו".

הוא התייחס גם לסוגיית הפלת המל"ט באיזור עמק המעיינות: "אנחנו כרגע לא רוצים להרחיב בעניין הזה, אנחנו מזהים מל"ט שמגיע מכיוון הגבול מזרחי, אנחנו מצליחים להפיל אותו ולמצוא את כל השברים שלו. אנחנו לא יודעים בוודאות כרגע מאיפה הוא הגיע. אנחנו מנתחים את השברים ומתחקרים את האירוע. זה היה לפנות בוקר. הוא הופל באמצעים של חה"א".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים