שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "מתלבטים אם להטיל עוצר לילי או סגר בפורים"
פרופ' אש
לדברי הפרויקטור, "ההתלבטות לגבי פורים היא גדולה. אנחנו לא רוצים להיות כל הזמן משביתי שמחות, אבל מצד שני יש חשש גדול"
תגיות:
ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש | צילום: באדיבות המצלם

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר היום (ראשון) בריאיון ל'ווינט' כי הוא מודאג מאפשרות של הדבקה המונית בחג פורים – וייתכן שמשרד הבריאות יפעל כדי להטיל הגבלות. לדבריו, "החג מדאיג אותנו, ואנחנו מתלבטים אם לנקוט רק בהסברה או ללכת גם לצעדים של הגבלות כמו עוצר לילי או סגר. אלה חלק מהצעדים האפשריים".

לדברי הפרויקטור, "ההתלבטות לגבי פורים היא גדולה. אנחנו לא רוצים להיות כל הזמן משביתי שמחות, אבל מצד שני יש חשש גדול". הוא הוסיף כי אם אכן יהיו הגבלות בחג, הוא ידרוש שתהיה אכיפה שוויונית, אך ציין: "בסופו של דבר זה לא תלוי בי".

כשנשאל אם המוטציה הבריטית מסוכנת יותר מהנגיף המקורי, השיב פרופ' אש: "קשה לדעת בלי לעשות מחקר שעשוי היטב. אני יודע להגיד שלפי הנתונים יש לנו יותר חולים במצב קשה בגילאי 50-40, ויש 12 נשים בהיריון מתקדם שנמצאות במצב קשה בבתי החולים. להערכתי זה בגלל המוטציה, אבל אי אפשר להגיד בוודאות".

לדברי הפרויקטור, עד כה אובחנו בישראל כ-150 מקרים של הידבקות במוטציה הדרום-אפריקאית. "אנחנו מנסים להכיל את המוטציה הזו", אמר. "אנחנו מוטרדים מההתפשטות שלה, ועושים צעדים כדי לקטוע את כל שרשראות ההדבקה שקשורות אליה".

על קמפיין ההסברה למען החיסונים אמר הפרויקטור: "מהיום הראשון אנחנו עוסקים בפייק ניוז. יש לנו חמ"ל פייק ניוז עם אנשים שעוברים על הידיעות ומגיבים עליהן. אני שמח שיש גם התגייסות של אחרים לקמפיין. הקול של המדענים והרופאים לא פחות חשוב, ואפילו יותר חשוב, מכול קול ממשלתי שייצא בעניין. ההתמודדות עם הפייק ניוז מורכבת, כי הוא מוכר הרבה יותר טוב מהתגובה אליו ומההסברים המדעיים שמגיעים אחרי. אנחנו עושים הרבה מאוד עבודה, וההצלחה היא כמובן חלקית. נמשיך להילחם בפייק ניוז".

לדברי פרופ' אש, "אנחנו בוחנים את הדרך הטובה ביותר לעודד אנשים להתחסן. בודקים לגבי חקיקה שתתמרץ להתחסן או שתנקוט בסנקציות. אני מקווה שנגבש משהו שיהיה אפקטיבי. אני דוגל בתמרוץ החיובי, שיכול להגיע בצורות שונות, כמו למשל הנחות מסוימות או דברים מיוחדים למחוסנים".
מתווה היציאה של הפרויקטור

פרופ' אש הציג בראיון לאטילה שומפלבי ואדיר ינקו את המתווה שלו לפתיחה מדורגת, שלפיו ב-23 בפברואר יחודשו הלימודים בכיתות ה'-ו' וכן י"א-י"ב, לצד פתיחת חנויות הרחוב גם ללא תו ירוק. לפי אותו מתווה, ב-23 בפברואר ייפתחו גם בהתאם לתו הירוק קניונים ומרכזי קניות פתוחים (ביג), חדרי כושר, אירועי תרבות וספורט, מוזיאונים, תערוכות, ספריות ומלונות (רק חדרים, ללא אזורי הסעדה).

לפי המתווה של הפרויקטור, התאריך המשוער לפעימה השלישית נקבע ל-9 במרץ בערך. במסגרת זו יחודשו הלימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות וצהובות וכן בכתומות עם רמות חיסון של 70%. באותו תאריך אמורים להיפתח בתי הקפה והמסעדות הקטנות ללא תלות בתו ירוק. במקומות הבאים הפתיחה תותנה בתו ירוק: מסעדות (בכפוף להזמנה מראש), מלונות בהפעלה מלאה, גני אירועים, אטרקציות וכנסים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים