שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מתנדבי זק"א משחזרים את הרגעים הקשים
חסד של אמת
"ארגון זק"א לא מפיץ את שמותיהם של ההרוגים. הודעות ימסרו למשפחות אך ורק על ידי משטרת ישראל, גלו אחריות", נמסר מהארגון
מתנדב זק"א בזירת האסון | צילום: אהרן ברוך לייבוביץ

אסון כבד אירע אמש מעט לאחר חצות הלילה במירון כשלמוקד זק״א החלו להגיע עשרות קריאות על אנשים שנרמסים בדוחק סמוך לציון הרשב״י. ארגון זק"א – איתור חילוץ והצלה, והפרויקטור שלו זהר דביר נטלו חלק בחילוץ וכעת מטפלים במלאכת הבאת הקורבנות לזיהוי.

מתנדב זק״א חיים שפילברג שטיפל בזירה: "מדובר באחד מהאסונות הקשים ביותר בהם טיפלתי במסגרת התנדבותי בארגון זק״א. קיבלתי קריאה ממוקד זק״א על אירוע רב נפגעים ליד ציון הרשב״י, כשהגעתי למקום ראיתי עשרות אנשים שוכבים על הרצפה לאחר שנדחקו במעבר צר סמוך לציון הרשב״י, מכל פינה צעקו לעזרה, חובשים ופראמדיקים של מד״א ביצעו פעולות החייאה על חלק מהאנשים, היה באוויר ריח של מוות ושכול כשעוד ועוד אלונקות ועליהן אנשים הובאו למוקד ריכוז החללים כשהם ללא רוח חיים".

והוסיף: "תוך כדי הטיפול הזדעזענו אני וחברי המתנדבים מהטלפונים של הנפטרים שלא חדלו מלצלצל. דמעות זלגו מעיני כשראיתי על צגי הטלפונים 'אבא', 'אימא', או בני משפחה אחרים שדואגים, כוחות ההצלה והביטחון לא הפסיקו להוציא מתוך ההמולה עוד ועוד חללים. יחד עם עשרות מתנדבי זק״א ששהו במירון כחלק מאבטחת הילולת הרשב״י וחוקרי וקציני המז״פ טיפלנו בכבוד המת בזירה הקשה".

מתנדב זק"א באסון | צילום: אהרן ברוך לייבוביץ

חיים וינגרטן ראש אג״מ זק״א: "זהו אירוע כואב ומצמרר, מוקד איתור הנעדרים של זק״א במירון הפך מייד למרכז מידע ואיתור משפחות, עם תחילת האירוע הגיעו עשרות משפחות למוקד זק״א במעלה ההר במירון והתחננו לקבל בשורות טובות על גורל יקיריהם שלא ענו לטלפונים. כואב וקשה היה לראות את ההורים ובני המשפחות במצב המחריד הזה. עשרות גופות הנפטרים הועברו באמצעות רכבי זק״א, אמבולנסים ומשאיות מיוחדות להמשך זיהויים והבאתם לקבורה".

לאחר בקשת מחילה ואמירת קדיש יתום מפי מפקד זק"א ורב מ"י מחוז צפון סנ"ץ הרב אנשל פרידמן, נפרדו המתנדבים שפעלו בזירה מעשרות הנפטרים שעל כבודם עמלו שעות ארוכות. מוקד הפעילות עובר בשעה זו לאתרים בהם יתבצעו פעולות זיהוי שונות. ארגון זק"א לא מפיץ את שמותיהם של ההרוגים. הודעות ימסרו למשפחות אך ורק על ידי משטרת ישראל, גלו אחריות.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים