שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "במגעים עם כל המפלגות – לא בכיס של אף גוש"
עבאס הופך למבוקש
יו"ר רע"מ התייחס לפלונטר לאחר שהתברר שעבר את אחוז החסימה: "נעלה את הדרישות שלנו, ואם יהיו הבנות נוכל להמליץ. נרצה למנוע בחירות חמישיות – אבל לא בכל מחיר"
תגיות:
חבר הכנסת מנסור עבאס | צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

גורם מקורב לרע"מ שצוטט ב'כאן חדשות' אמר כי כבר הלילה החלו מגעים בין יו"ר רע"מ מנסור עבאס ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד. לדברי אותו גורם, בימים הקרובים תהיה פגישה בין השניים והם ידונו בשיתוף פעולה ביניהם. ח"כ עבאס אינו מוכן לחשוף לפי שעה אם בכוונתו לחבור לגוש המתנגד לנתניהו או לגוש התומך בו.

"הציבור הערבי נתן אור ירוק לדרך הפרגמטית שהחל בה מנסור עבאס", אמרו בכירים במפלגת רע"מ שצוטטו ב'ישראל היום'. עוד נמסר מהגורמים כי "הדרך הבדלנית והלעומתית של הרשימה המשותפת קרסה". נכון לספירת 88% מהקולות, רע"מ קיבלה 155,279 קולות, שהם 5 מנדטים נכון לעכשיו.

בראיון ל'ברדיו 103' נשאל עבאס האם מישהו מהצד של נתניהו או לפיד פנה אליו השיב יו"ר רע"מ כי "אף אחד לא התקשר ואין כרגע מגעים. היו שיחות לפני יום הבחירות אבל לא מעבר לזה".

כנשאל ב'ווינט' אם קיבל פנייה מהליכוד השיב: "מתנהלים מגעים עם כל המפלגות". הוא גם לא שלל שיתמוך בממשלה שבה יהיו חברים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר: "אנחנו לא בכיס של השמאל". לדבריו, "זאת לא הגישה. אנחנו מנהלים מגעים עם מפלגת שלטון שרוצה להרכיב ממשלה ולא עם מפלגות לוויין למפלגת השלטון. מבחינתנו, מי שירצה לבוא איתנו במגע, נשמח לנהל איתו שיחות ונעלה את העמדות והדרישות שלנו. כך נדע אם נוכל להתקדם או לא".

"בחודשים האחרונים, במקום להיות במקום נידח בפוליטיקה הישראלית ובכיס של השמאל, מיצבנו את עצמנו מחדש. לא בשמאל אבל גם לא בימין. יש לנו עיקרון שמי שפוסל אותנו גם אנחנו נפסול אותו. עקרונית נעלה את הדרישות שלנו, ומי שיענה להן – נשקול. אנחנו מפלגה ולא איש יחיד, נקבל החלטה בצורה מסודרת ונתנהל בצורה ממלכתית וראויה".

על הסיכויים שיכנס לקואליציה עם נתניהו אמר עבאס: "אמרנו כעמדה שאנחנו לא נמצאים בכיס של אף אחד, אנחנו מוכנים לבוא במגע עם שני הצדדים, עם כל מי שמעוניין להרכיב ממשלה ורואה בעצמו ראש ממשלה עתידי. אם תבוא הצעה נשב ונדבר. עבדתי עם הפקידים הבכירים של נתניהו במשרד, קידמנו נושאים אבל לא מעבר לזה, לא ברמה הפוליטית ולא במשהו אחר ולכן בסוגיה הזאת כמה חודשים ניסו לתקוף אותנו – אין דבר כזה. אנחנו נבחרנו על ידי ציבור משמעותי בחברה הערבית כדי לייצג וכדי להשיג דברים לחברה".

במענה לשאלה האם הוא רוצה להיות חלק מהקואליציה אמר עבאס: "בכל משטר דמוקרטי יש שני מודלים עיקריים, קואליציה ואופוזיציה. אני מתחיל לחשוב על מודל שלישי בין קואליציה ואופוזיציה, זה יכול להתאים יותר למעמדה של רע"מ ולייחודיות של רע"מ. אבל בינתיים אנחנו צריכים להקשיב, לשמוע האם תהיה פניה מצד זה או אחר. זו מן רשת ביטחון ותמורתה יובטח לנו החלטות ומדיניות חדשה בנושאים שנעלה".

בהמשך מנה את הנושאים החשובים שיש לטפל בהם: "פשיעה ואלימות, טיפול רציני, מצוקת דיור, יישובים לא מוכרים בנגב, פיתוח כלכלי, רשויות מקומיות, נושאים שהם קרדינליים, שיש בהם משבר יד חמור בחברה הערבית וצריך לטפל בזה".

באשר לתרחיש לפיו יחל מבצע בעזה אמר יו"ר רע"מ כי "נגיע לרגע הזה בו נדון בנושאים מדינים ואז נוכל להציג דברים ולטפל. מי שרוצה למנוע מערכת בחירות חמישית צריך לבוא במגע עם רע"מ. ניסינו למנוע את המערכת הרביעית, לא הצלחנו. אנחנו לא בעד ללכת לבחירות חמישיות אבל זה לא בחינם, אנחנו צריכים לקבל דברים לטובת החברה הערבית בתמורה, כדי לספק יציבות פוליטית שתאפשר הקמת ממשלה ותפקוד ראוי שלה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים