שיתוף
תגובות
חדשות » מתנה לביידן: ניתוק גוש עציון מירושלים והקמת מדינה פלסטינית
דאגה בהתיישבות
נתק בין גושי ההתיישבות לירושלים, הלבנה של מאות בתים בלתי-חוקיים, ואלפי דונמים לבניה חדשה | זעזוע בהתיישבות לאור הפרסום על תוכניות המתאר הפלסטיניות
ביקור נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן | צילום: קובי גדעון - לע"מ

במסגרת המחוות לרשות הפלסטינית המתוכננות לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב בימים אלו, פורסם כי יאושרו 6 תכניות מיתאר חדשות ליישובים פלסטיניים בכל מרחבי יהודה ושומרון.

התכניות כוללות הלבנה של מאות מבנים לא חוקיים וכן הרחבת היישובים באלפי דונמים לבניה נוספת על גבי צירי תנועה מרכזיים, על שמורות טבע ואתרי מורשת. כך למשל, בכפר בתיר הממוקם בין שכונת גילה בירושלים לגוש עציון, מתוכננת הלבנה של למעלה מ-500 מבנים לא חוקיים והרחבת הכפר בכ 3,600 דונם נוספים (כגודלה של העיר אריאל). תוכנית זו תנתק למעשה את גוש עציון מירושלים ותהווה איום בטחוני על הנוסעים בכביש המנהרות, בציר העוקף לירושלים דרך הר גילה (ציר וואלג'ה) ובכביש המוביל לצור הדסה.

תכנית נוספת במזרח גוש עציון מאשרת הרחבה של הכפר כיסאן ב 615 דונם, תצמצם את הגישה ליישובי מזרח גוש עציון ותחסום אותם מלהתפתח בעתיד. כמו כן תכנית הרחבה לכפר פאקיקס אשר תחסום את הגישה ליישוב נגוהות בהר חברון.

אישורי תב"עות נוספים המתוכננים בבנימין ובשומרון כוללים תכנית בלב השומרון בצמוד לכביש 5 בין אריאל לרבבה וכן בחיזמה, סמוך לפסגת זאב, תכנית הרחבה לכיוון מזרח במאות דונמים.

"זו קטסטרופה שחייבים לעצור מיד" אומר מאיר דויטש מנכ"ל תנועת רגבים, "סער, שקד, בנט, כהנא, אלקין, הנדל, אורבך, האוזר – נבחרתם בקולות הימין בהבטחה לשמור על ההתיישבות, הבאתם לנו את יאיר לפיד ראש הממשלה ואת בני גנץ שר הבטחון, באחריותכם לעצור את המהלך המטורף של הלבנת אלפי מבנים לא חוקיים, יצירת נתק בין גושי ההתיישבות לירושלים וקיבוע ההשתלטות הפלסטינית העבריינית על שטחי C".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים