שיתוף
תגובות
חדשות » "מתנת החג" העצובה ליהודי אוקראינה: ערכות עזרה ראשונה
מקדימים תרופה למכה
באוקראינה החריבה לא פועלים בתי מרקחת ויהודים רבים זקוקים נואשות לתרופות | "פדרציית הקהילות היהודיות" באוקראינה, המאגדת את 160 הקהילות ברחבי המדינה דואגת לכך
צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה

עשרות אלפים מיהודי אוקראינה יקבלו בימים הקרובים ערכות מיוחדות של עזרה ראשונה, למקרה שייפגעו מהפצצות במהלך המלחמה באוקראינה ולאור העובדה שבתי המרקחת בערים – במיוחד בחזית – אינם פעילים וקיים קושי רב להשיג ערכות לטיפול בפצעים. הערכות נשלחות בתוך מארזים לחג הפסח שכוללים גם מצות מהודרות, יין ומוצרי מזון.

אביזרי העזרה הראשונה נרכשו, הוכנו ויישלחו ליעדיהן בידי "פדרציית הקהילות היהודיות" באוקראינה, המאגדת את 160הקהילות ברחבי המדינה.

הן כוללות בין היתר מכשיר חד פעמי לנשימה מלאכותית, שמיכת תרמו, פולידין, מי חמצן, מפיות ספירט לחיטוי, תחבושות, פינצטה, צעיף, מספריים ועוד.

הערכות יישלחו ליהודים בקייב, חרקוב, מיקולייב (ניקולייב), צ'רניגוב, סומי, פולטבה, חמלניקי, ז'יטומיר, ויניצה, ברדיצ'ב, איוונו פרנקובסק ועשרות קהילות נוספות – כמו גם לבתי יהודים בערים קטנות ובעיירות שבהן אין קהילה יהודית.

"מלבד מזון, שגם אותו אנחנו שולחים לקהילות, יש מחסור חריף במוצרי פרא-רפואיים בכל רחבי המדינה. הסיוע שאנחנו שולחים הוא טיפה בים, אבל במקרי קיצון יכול גם למנוע זיהומים עד שהנפגעים יקבלו טיפול מקצועי בידי צוות רפואי. אחד הדברים המרכזיים שעומד בראש מעיננו הוא להכניס למדינה באמצעות היבשה ערכות של ציוד רפואי ביתי ולשנע אותו לערים השונות", אומר הרב מאיר סטמבלר, יו"ר הפדרציה. לדבריו, "זה אתגר אדיר שמחייב יצירתיות וסיוע ואני שמח שהרשויות המקומיות מסייעות לנו ככל יכולתן. אני חושש מפני משבר הומניטרי ורפואי עצום. גם התקציבים שלנו אוזלים בקצב מהיר ואם לא נקבל סיוע כחלק מהערבות ההדדית היהודית משלוחי המזון והתרופות שלנו יצומצמו. זה תרחיש שמדיר שינה מעיני"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים