שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מתפרעים פרצו לקפיטול – אישה נהרגה מירי
חסר תקדים
תומכי טראמפ פרצו לקונגרס ולסנאט והתעמתו עם שוטרים, במקום נשמעו יריות ומספר מפגינים ושוטרים נפגעו. בקונגרס מעוניינים לחדש את הדיון לאישור ניצחונו של ביידן

מראות היסטוריים אמש (רביעי) בגבעת הקפיטול בוושינגטון, שם תומכיו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ פרצו לבניין הקונגרס במחאה על הדיון שהתקיים שם באותה העת בעניין אישור הצבעת האלקטורים, שבחרו בג'ו ביידן לנשיא ארה"ב. המפגינים פרצו גדרות ומחסומים והסתערו על הבניין.

בניין הקונגרס האמריקני פונה הלילה (חמישי) ממפגינים. עוצר לילי נכנס לתוקף החל מהשעה 18:00 (שעון וושינגטון). לפי דיווח של גורם בטחוני, במהלך המהומות נורתה ונהרגה אישה. 13 מתפרעים נעצרו וכלי נשק הוחרמו על ידי המשטרה. המשטרה קראה לתגבורת ופינתה את המחוקקים, ובהם סגן הנשיא מייק פנס ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי.

לאחר כמה שעות של מהומות טראמפ העלה סרטון בחשבון הטוויטר שלו בו קרא למפגינים "ללכת הביתה". הוא חזר על הטענה שהבחירות זויפו, אך קרא למפגינים: "אנחנו חייבים שיהיה שלום, חוק וסדר ולא רוצים שאף אחד ייפגע. אנחנו לא יכולים לשחק לידיים שלהם".

במהלך ניסיון ההשתלטות של המפגינים, משטרת הקונגרס שלפה אקדחים והורתה לעיתונאים באולם להשתטח על הרצפה. עובדי הסנאט לקחו את הצבעות האלקטורים למקום בטוח. המתפרעים הצליחו להגיע גם לתוך משרדה של פלוסי ואך השאירו על שולחנה פתק עם המסר "אנחנו לא ניכנע".

קודם לכן, קרא נשיא ארה"ב הנבחר, ג'ו ביידן, להרגיע את הרוחות: "הדמוקרטיה שלנו נמצאת תחת מתקפה חסרת תקדים. זה לא משהו שראינו כמותו בתקופתנו. זו מתקפה על מבצר החירות, על הקפיטול. זו מתקפה על נציגי העם ומשטרת הקפיטול, מי שנשבעו להגן על העם. זוהי לא מחאה, זוהי התקוממות, העולם צופה בנו".

המהומות החלו לאחר שהקונגרס התכנס הערב כדי לאשר את הניצחון של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארצות הברית, אך הדיון הופסק בעיצומו כשתומכי טראמפ החלו במהומות מחוץ לקונגרס. מוקדם יותר, בעצרת מול הבית הלבן, הנשיא היוצא שלהב את הקהל לסרב להכיר בתוצאות וקרא לסגנו מייק פנס למנוע את האישור. פנס, מצדו, הבהיר כי אין בכוונתו לעשות זאת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים