שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "מתפתחת מערכת שכל תפקידה לטייח את האסון"
משפחות הנספים
משפחות הנספים באסון מירון התכנסו סמוך לכותל המערבי: "היינו בטוחים שבתוך מספר ימים מדינת ישראל תתכנס ותחקור – אנחנו מגלים מערכת טיוח מקצועית ומשומנת"
תפילה של משפחות הרוגי מירון בכותל המערבי | צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

משפחות הנספים באסון מירון התכנסו הערב סמוך לכותל המערבי, לציון 'שלושים' לאסון הקשה, והתפללו ושרו שירי חיזוק. לאחר מכן, הרב נחמן מאיר אלחדד, ששיכל את שני בניו באסון, מסר הצהרה לתקשורת בשם כלל המשפחות.

"לפני כשלושים יום ישראל עברה טרגדיה לאומית", פתח הרב אלחדד, "לא מדובר באסון של המגזר החרדי, זה אסון של כלל הציבור בישראל. אנחנו, משפחות הנספים, היינו בטוחים שבתוך מספר ימים מדינת ישראל תתכנס ותחקור האירוע לעומק – על מנת שטרגדיות כאלו לא יקרו שוב, אבל לצערנו אנחנו מגלים מערכת טיוח מקצועית ומשומנת".

"שלושים יום לאחר האסון אנחנו נחרדים לגלות שבמקום לחקור ולהעמיק בפרשה על מנת למנוע את האסון הבא – מתפתחת מערכת שכל תפקידה לטייח את האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה. דווקא היום, אנו המשפחות של ההרוגים באסון, רוצים להיות מאוד ברורים".

"אנחנו דורשים ועדת חקירה ממלכתית, אמיתית. עם סמכויות ושיניים. לחקור את האסון ובעיקר לשמור עלינו מהאסון הבא. עלינו להגיע לחקר האמת על מנת שנוכל למצוא מזור לכאב העצום, וגם כדי שנוכל למנוע את הטרגדיה הבאה. מצפוננו לא יירגע עד שנדע שעשינו הכל, כדי להבטיח שעולמם של אחרים לא יחרב כפי שעולמנו חרב ביום האסון".

"לא מדובר רק בנו, המשפחות של ההרוגים. אנו כחברה וכמדינה מצווים לעמוד על המשמר ולעשות כל שביכולתנו כדי למנוע אסונות דומים בעתיד. נאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת שתוקם ועדת החקירה ממלכתית עם שיניים וסמכויות, בדיוק כמו שטרגדיה בסדר גודל כזה דורשת".

"יש כאן טרגדיה אדירה וכאב נוראי של הרבה מאוד משפחות שמתמודדות עם האובדן הקשה ביותר שאפשר לחוות או לחלום עליו. אנחנו דורשים מכל הגורמים הרלוונטיים ובעיקר מהפוליטיקאים, הסירו ידכם מהספינים ומאינטרסים צרים, זו לא העת לטיוח".

"אנו, המשפחות שגורלן נכרך זה בזה בנסיבות המצערות, קוראות לכל עם ישראל להצטרף אלינו היום ולקרוא בצורה ברורה להקמת ועדת חקירה ממלכתית. אחרת, לא נוכל לומר שידינו לא שפכו את הדם ועינינו לא ראו. קולם של קורבנות האסון לא יכול להשמע, אבל אנחנו כאן כדי למנוע את הקורבנות הבאים", לשון ההצהרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים