שיתוף
תגובות
כלכלה » הייטק וטכנולוגיה » סייבר » מתקפת הסייבר על ישראל לא בוצעה ע"י האקרים
גורמים מעריכים
ההערכה היא כי אותו גורם עוצמתי הוא אחת ממדינות העולם שיש להן מערך סייבר התקפי מפותח, ובהן איראן. עם זאת, ייתכן שגורמים אחרים עמדו מאחורי האירוע
סייבר | צילום: Rawpixel.com, שאטרסטוק

תקיפת הסייבר שהביאה לשיתוק אתרי הממשלה ביום שני האחרון נעשתה על ידי "גורם עוצמתי שאיננו האקר יחיד או כמה האקרים בודדים", כך לדברי גורמים בכירים בישראל ששוחחו עם הכתב המדיני של "ישראל היום", אריאל כהנא.

ההערכה היא כי אותו גורם עוצמתי הוא אחת ממדינות העולם שיש להן מערך סייבר התקפי מפותח, ובהן איראן. עם זאת, ייתכן שגורמים אחרים עמדו מאחורי האירוע. מרשות התקשוב נמסר כי המקרה עדיין בבדיקה.

מתקפת הסייבר האחרונה היא אחת הנרחבות שהיו בישראל. לדברי הגורמים, אף שההתקפה השביתה מספר גדול של אתרי ממשלה, היא לא חמורה במיוחד מכיוון שנזקיה לתפקוד השוטף של המדינה לא היו גדולים. להשוואה – ההתקפה על ביה"ח הלל יפה בחודש אוקטובר האחרון, ששיתקה את פעילותו, נחשבת לחמורה יותר.

הגורם הממשלתי אומר כי: "הרציפות התפקודית נשמרה. האירוע הוא כמו מחבל מתאבד שנתפס כשיצא לדרך לכיוון מרכז ישראל, ולא הצליח לבצע את הפיגוע".

ממצאים ראשונים העלו כי היתה פרצת אבטחה בשתיים מספקיות האינטרנט שמספקות שירותים לממשלה. בתוך זמן קצר יחסית אותרה הפרצה והאתרים חזרו לעבוד. גורם ממשלתי ציין כי הופקו כבר הלקחים מהאירוע, וכי מסקנות נוספות יהיו בהמשך.

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון קיימו מערך הסייבר הלאומי ומשרד התקשורת תרגיל היערכות להתקפת סייבר, שהיה במתכונת דומה לאירוע שלשום.

גורמים בממשלה אומרים על רקע ההתקפה כי "בישראל כל הזמן מפיקים לקחים, בין היתר גם בעקבות מתקפות הסייבר הרוסיות לכאורה באוקראינה במסגרת הלחימה בין שתי המדינות. כחלק מאותן התקיפות, הצליחה רוסיה לפגוע בחיבוריות של אוקראינה לעולם".

כמו כן, על רקע האיומים ממדינות עוינות, משרד התקשורת הודיע כי הוא מתכוון לחייב את חברות התקשורת לספק הגנה ממתקפות סייבר.

בתוך כך, שר התקשורת יועז הנדל שוחח אמש באופן דיגיטלי עם סגן ראש הממשלה והשר לטרנספורמציה דיגיטלית של אוקראינה, השר מיכאילו פדורוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים