שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מתקפת כטב"מים ממולכדים מעזה לעוטף
נשק חדש
ארבעה כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח רצועת עזה לישראל הופלו היום על ידי צה"ל. תושבי ישוב בעוטף קיבלו הוראה להסתגר בבתים
תקיפות בעזה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

בצל מטחי הירי הכבדים מהדרום ועד לשרון – ארגון הטרור חמאס שיגר מספר כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מים) לעבר ישראל, כשעליהם מטעני נפץ. בצה"ל מעדכנים שהצליחו להפיל שניים מהם וכעת יש חשש מכלי טיס נוספים. תושבי ישוב בעוטף עזה התבקשו להסתגר בבתיהם זמנית ובהמשך קיבלו אישור לצאת אך להישאר סמוך למרחבים המוגנים. פיקוד העורף פרסם הנחיות לאזרחים כיצד להתמודד עם כטב"מים.

עד כה לא היו נפגעים כתוצאה מחדירות כלי הטיס הבלתי מאויישים לישראל, שלפחות שניים מהם היו רחפני נפץ. אחד מהם יורט באמצעות טיל פיתון ממטוס F-16, השני על-ידי כיפת ברזל כיירוט מבצעי ראשון מסוגו בעולם והכטב"מים השלישי והרביעי יורטו באמצעי מסווג.

ב'חדשות 12' דווח כי בחמאס מנסים כעת לרכז מאמץ ולהשתמש במגוון יכולות שצברו. אחת מהן היא שליחת כלי טיס בלתי מאוישים שבדרך כלל נושאים על גבם מטען נפץ. לפי הודעת חמאס, מטרת ירי הכטב"מים מסוג שיהאב אמש הייתה אסדת הגז בים, והיום – פגיעה ב"ריכוזים צבאיים". ראשי המועצות בעוטף מחדדים את ההנחיות וקוראים לתושבים להישאר סמוך למרחבים המוגנים.

בשעות הצהריים, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, איים להרחיב את הירי. "ההחלטה להפציץ את תל אביב, ירושלים, דימונה, אשקלון, אשדוד ובערב שבע קלה לנו יותר מאשר לשתות מים", אמר. בהתייחסו למהומות בישראל ועימותים בין ערבים ליהודים, אמר כי "עמנו התלכד בכל הזירות והסכים על ההתנגדות".

הנחיות פיקוד העורף להתמודדות עם כטב"מים: יש להיכנס מיד למרחב מוגן ולשהות בו במשך 10 דקות אלא אם ניתנה התרעה או הנחיה נוספת. יש להמשיך ולהתעדכן בהודעות המופצות באמצעי התקשורת. עם היציאה מהמרחב המוגן, באם נתקלתם בחפצים לא מזוהים – כל חפץ שאינו מזוהה, יש להתרחק, להרחיק סקרנים ולדווח לגורמי הביטחון. בחירת המרחב המוגן מתבצעת בהתאם להנחיות התנהגות בקבלת התרעה בירי טילים ורקטות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים