שיתוף
תגובות
חדשות » מתקפת סייבר איראנית: פרצו למיילים של בכירים בישראל והתחזו אליהם
לוחמת סייבר
האקרים איראניים פרצו לחשבונות המייל של פוליטיקאים ובכירים במערכת הביטחון בארץ | המטרה השגת מידע אישי בכוונה לפגוע במטרות אסטרטגיות
נשיא איראן חסן רוחאני | צילום: vasilis asvestas, שאטרסטוק

לאחרונה, איראן נמצאת על סדר היום הביטחוני בארץ ובעולם, והיום אנו מדווחים כי חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט, חשפה היום (שלישי) כי במבצע פריצה שארך כחצי שנה, ההאקרים איראניים פרצו לתיבות מייל של אישים בכירים בארץ, חלקם נמצאים בעמדות מפתח רגישות. בין המותקפים היו שרת החוץ לשעבר ציפי לבני, אלוף בצה"ל במילואים, שגריר ארה"ב לשעבר בישראל וראש מכון מחקר ביטחוני גדול בארץ.

לטענת חברת צ'ק פוינט ההאקרים האיראנים פרצו לחשבונות המייל, תוך שהם מתחזים למספר אנשי מפתח בכירים בישראל, ומנצלים את המידע שאספו על מנת להמשיך את שרשרת ההתחזות וההתקפות. הם הזמינו את הבכירים לכנס בחו"ל תוך בקשה לדווח על הסיסמה שלהם, הם גם הצליחו לעלות על התכתבות פרטית בין שגריר ארה"ב לשעבר, ותוך שהם מתחזים לשגריר הם העבירו מיילים לראש מכון המחקר בניסיון להשיג ממנו פרטים אישיים.

ההאקרים השתמשו במגוון רחב של שיטות על מנת להוציא מהמותקפים מידע, למשל קישורים פיקטיביים שנועדו לאסוף מידע, לרבות סיסמאות אישיות לכתובות המייל שלהם. בצ'ק פוינט מייחסים את התקיפה לקבוצת ההאקרים המכונה זרחן. מחקרים שערכה חברה נוספת Cybereason, קושרים את הקבוצה למשמרות המהפכה של איראן, ולתקיפות שבוצעו בעבר נגד פעילי זכויות אדם ועיתונאים.

תקיפת הסייבר האיראנית נחשפה בזכות שרת החוץ לשעבר לבני, שבדצמבר 2021 קיבלה מספר מיילים מטעם אלוף בכיר במילואים שבהם הוא מבקש לשמוע את הערותיה על מאמר שחיבר, לבני לא פתחה את המייל. לאחר מכן הוא הפציר בה בשנית לפתוח את המאמר באמצעות סיסמת המייל שלה. הבקשה השניה עוררה את חשדה של לבני והיא פנתה לאותו אלוף במיל' באופן אישי, וזה אישר את חשדה ואמר כי הוא לא שלח את המייל. לאחר מכן ליבני פנתה לצ'ק פוינט כדי שיחקרו את הפרטים וזו גילתה שמדובר רק בקצה הקרחון.

החשיפה של צ'ק פוינט היא בהמשך לסדרת התקפות סייבר של איראן נגד גורמים בישראל, בחודש שעבר חשף שב"כ כי גורמי מודיעין איראנים פנו ברשת לאנשי אקדמיה, אנשי עסקים ובכירים לשעבר במערכת הביטחון, בניסיון לפתות אותם להגיע לחו"ל במטרה לפגוע בהם או לחטוף אותם. ניסיונות איראנים נוספים שהיו, הם ניסיון פריצה למתקני מים בישראל כדי להעלות את רמת הכלור, והפריצה לטלפון של שר הביטחון בני גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים