שיתוף
תגובות
משפחה » מתרחקים מסכנות, שומרים על החיים
ונשמרתם
מחובתנו לעשות את ההשתדלות הנדרשת על מנת להרחיק את הסכנות ככל האפשר, ולהבטיח ערב פסח בטוח ופסח כשר ושמח
שריפת חמץ | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

מידי שנה ממלאים 'נפגעי ערב פסח' את חדרי המיון. השילוב הבלתי נמנע של ניקיון וחומריו, יחד עם ילדים מסתובבים ואף מבוגרים שחשופים למגוון סכנות, יוצרים יחד כר הזדמנויות לפגיעות מסוכנות. בעונה זו מקבלת מצוות 'ונשמרתם' משנה תוקף, ועלינו 'לדעת את האויב' , להיערך ולהישמר יותר מהרגיל.

האסונות החוזרים על עצמם שוב ושוב למרבה הצער, שכיחים בעיקר במהלך ניקיון הבית, בהגעלת הכלים ובשריפת החמץ. מחובתנו לעשות את ההשתדלות הנדרשת על מנת להרחיק את הסכנות ככל האפשר, ולהבטיח ערב פסח בטוח ופסח כשר ושמח, ארגון "אמת ליעקב" בשיתוף מומחי בטיחות, מציגים בפניכם את הכללים שימנעו ממכם חלילה אסונות מיותרים:

ניקיון הבית:

אל תניחו דליים וגיגיות מים ברחבי הבית. ילדים עלולים לטבוע גם בגובה של סנטימטרים בודדים מנפילה לתוך דלי או אפילו 'רק' מהכנסת הראש!. הרחיקו חומרי ניקוי מהישג ידם של ילדים. זכרו! תינוקות רגילים להכניס הכל לפה. הקפידו על שטיפה טובה של הבית אחרי שימוש בחומרי ניקוי, השאירו את חומרי הניקוי באריזתם המקורית, ואל תעבירו אותם בשום אופן לבקבוקי שתייה וכדומה.

בעת השימוש בחומרי ניקוי, סיד וצבע או כל חומר כימי אחר, הימנעו ממגע עורי עם החומר ומשאיפת אדים רעילים, ובמיוחד ממגע בעיניים. אל תשאירו בשום אופן דלי צבע פתוח ונגיש לילדים.

אל תערבבו חומרי ניקוי! ערבוב של חומרים רבי עלול לגרום לריאקציה מסוכנת ולאדים רעילים. בעת שימוש בחומרי ניקוי חריפים וודאו כי חלונות הבית פתוחים והאזור מאוורר כיאות, כדי שלא יצטברו אדים רעילים בחלל הבית.

בזמן ניקוי הכיריים, סגרו את ברז הגז הראשי. רצפה רטובה, סולמות מאולתרים ולא יציבים, ניקיון בגובה, ניקיון מעקות וחלונות עלולים גם הם להוות סכנה להחלקה או נפילה. השמרו מהם.

בזמן הניקוי יוודאו כי הילדים עסוקים ומשחקים במקומות בטוחים ומרוחקים ממוקדי הניקיונות, אך כמובן גם רחוקים מהכבישים, ובכל מצב בליווי מבוגר.

הגעלת כלים: במוקדי הגעלת הכלים יש להפעיל ערנות מירבית, ולהרחיק מאוד גם את הילדים וגם את המבוגרים. אש גלויה, כמות אדירה של מים רותחים ובלוני גז צמודים עלולים להיות שילוב מסוכן מאד ל"ע.

שריפת חמץ:

  • את שריפת החמץ העדיפו תמיד לקיים במיכל ברזל, על גבי משטח ישר ומרוחק מעשבים וקוצים. אלה עלולים לגרום להתפשטות האש ולאיבוד שליטה. כמו כן חשוב להתרחק מחוטי חשמל ורכבים חונים, גיצים מתעופפים למרחק וגורמים לשריפות.
  • אל תשרפו חמץ במרפסת או בחצר הבית, האש מתפשטת מהר משחשבתם. שרפו את החמץ רק במקומות המיועדים לכך.
  • הרחיקו ככל הניתן את מוקד האש מקרבת בתי מגורים. העשן מתפזר ומזיק מאד לבעלי קשיי נשימה, חולים וזקנים.
  • הרחיקו את מוקד האש מארונות חשמל, מיכלים וצוברי גז מכל סוג שהוא. אש קרובה עלולה לגרום להתפוצצות ולאובדן חיים חלילה.
  • הקפידו להרחיק גם את הילדים מהאש ומהעשן. הרוחות היבשות האופייניות לתקופה זו גורמות לאש להתפשט במהירות.
  • השגיחו שלא יושלכו לאש חפצים העלולים להתפוצץ כמו מיכלי ספריי, זכוכית וכדומה, או חומרי בעירה מהירים ומזהמים כמו נפט, פלסטיק, ניילון שכבר גרמו לא אחת לפגיעות קשות.
  • אל תדליקו את פח האשפה גם אם יש בו חמץ שהופקר והושלך. אש בתוך פחי אשפה עשויה לדלוק זמן רב ולהפיץ עשן רב המסוכן לבריאותם של חולים, זקנים ובעלי קשיי נשימה. גם האפר הנגרם מהעשן חודר לבתים וגורם ללכלוך רב.

החלפת כיריים: בבואכם להחליף את הכיריים של ימות השנה לכיריים של פסח, וודאו כי צינור הגז תקין וללא קרע, ושאין בו דליפה מסכנת חיים. וודאו כי החיבור מהודק כיאות ובכל מקרה העדיפו כיריים חשמליות הבטוחות הרבה יותר.

בדיקת חמץ: השתמשו בנר הדולק בזהירות רבה והרחיקו אותו מרהיטים או חפצים העלולים להתלקח.

אגוזים: במהלך ליל הסדר וימות החג הרחיקו אגוזים ושקדים מהישג ידם של ילדים עד גיל 7, כדי למנוע חנק חלילה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים