שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » גנץ: "מוכן להקריב כדי שביבי ילך" • צפו
קורא לחיבורים
יו"ר כחול לבן הודה ששגה כשנכנס לקואליציה וקרא לראשי המפלגות מהמרכז-שמאל לרוץ יחד כדי למנוע איבוד קולות: "טעיתי, ביבי רימה אותי ואתכם – נתאחד בלי אגו"
בני גנץ | צילום: אלעד מלכה
בני גנץ בהצהרה לתקשורת |
צילום: מתוך פייסבוק

על רקע הצניחה בסקרים והעזיבות בכחול לבן, כינס הערב (שני) ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ מסיבת עיתונאים – לראשונה ללא רקע של כחול לבן מאחוריו. בהצהרתו, הודה גנץ לראשונה בצורה במפורשת שטעה כשהצטרף לממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא נקב בשמותיהם של כל ראשי המפלגות כמועמדים לאיחוד – אך לא הזכיר את שמותיהם של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט, ואמר שהם "מהימין".

"אני, רב אלוף במילואים בני גנץ, חייל של מדינת ישראל, פונה אליכם ישירות", פתח גנץ את נאומו. "אתם שנלחמים כבר חודשים ארוכים כדי להשתחרר מהאיש הזה, מביבי. האיש שמחזיק מדינה שלמה בגרון, רק כדי שיוכל להימלט מאימת בית המשפט".

"אתם שהאמנתם בי, והתאכזבתם. אתם שנתתם לי את הדבר הכי חשוב לאזרח במדינה דמוקרטית: את קולכם ואמונכם לעשות שינוי. שלוש פעמים ברציפות. ואכן, שלוש פעמים הצלחנו לחסום אותו. שלוש פעמים הצלחנו למנוע ממנו. הקמת ממשלה קיצונית ומסוכנת שתעניק לו חסינות. שלוש פעמים היינו קרובים לוודא שהוא יסיים. שהוא יעבור הלאה. ילך".

"ואז קורונה. מגיפה ומשבר עולמי. מלחמה על החיים של כולנו. על בריאותנו. על פרנסתנו. על אחדותנו.
ואני, חייל של מדינת ישראל, התייצבתי. לחצתי את ידו של האיש הזה שהבטחתי להחליף. לחצתי את ידו של מפר הבטחות סידרתי. לחצתי כי מדינת ישראל במלחמה ואני קודם כל חייל שלה".

"טעיתי", הודה ראש הממשלה החליפי, "בזמן שעשרות אלפי עסקים קרסו ומאות אלפי אזרחים נשארו ללא פרנסה- ביבי היה עסוק לסדר לעצמו הטבות מס במיליונים. בזמן שהסבים והסבתות שלנו חגגו לבדם את ליל הסדר- ביבי המשיך להתנהג כאילו שהחוקים של כולנו לא חלים עליו. בזמן שמגיפה אמיתית וקטלנית משתוללת בחוץ ומאיימת על החיים של כולנו- ביבי ממשיך להסית, לפלג, לסכסך, ולפרק אותנו מבפנים. רק כי זה משרת את האינטרס האישי שלו. רק כדי שהוא יוכל להימלט מאימת בית המשפט. שוחד. הפרת אמונים. מרמה".

בני גנץ | צילום: אלעד מלכה

"הוא רימה אותי. הוא רימה אתכם. הוא רימה פעם אחת יותר מדי. מעכשיו יהיה תשלום במזומן על התרגיל שהאיש הזה עשה ועושה למדינת ישראל. כשר הביטחון ושר המשפטים אני הולך להילחם לצד תושבי ישראל: וגם אתה הולך ביבי. הולך לבית המשפט. אנחנו נוודא שזה יקרה".

"זוהי שעת חירום", פנה לראשי המפלגות במשמאל, "אסור לתת לו לפרק אותנו לרסיסי מפלגות. יש סכנה גדולה שההזדמנות תחלוף אם נישאר מפוזרים על פני כל כך הרבה סיעות. ולכן, אני קורא לכל מי שישראל חשובה לו, כל מי שלא ילך עם ביבי: לוותר על האגו ולהתאחד. לפיד, חולדאי, בוגי, שלח, ליברמן, הורוביץ, שמולי, זָלִיכָה. כל אלו שבאמת לא ישבו עם ביבי", הוסיף ורמז כי סער ובנט לדעתו עדויים לחבור לנתניהו. "בואו. בואו וניפגש. נמצא את השיטה. נמצא את הדרך. נמצא את המשותף לכולנו. בואו כבר מחר. ניכנס לחדר. נמצא פתרונות".

"בואו נתאחד. לטובת המדינה. בלי משקעי עבר. בלי פחד. בלי אגו. אני מוכן להקריב הרבה, כמו שכבר הוכחתי, כדי שביבי ילך. אם האגו ילך – ביבי ילך. אם האגו ילך – ביבי ילך. בואו ונתאחד- כדי שביבי ילך", סיים את נאומו.

גנץ נשאל האם יתמוך בבחירות פנימיות למי שיוביל לחיבור המדובר – והשיב: "אני מייצג כל מרחב שיכול להציג אלטרנטיבה לישראל, באתי לא עם אלטרנטיבה מפלגתית, אלא אלטרנטיבה רחבה. בכחול לבן יש אנשים חסונים ונאמנים חסונות ונאמנות ובקרוב נפצח את עניין הרשימה".

לשאלה אם ישקול מגעים גם עם סער או בנט, אמר גנץ כי "סער ובנט מייצגים את הימין. אני מייצג אלטרנטיבה לנתניהו". בהתייחס לשאלה אם אינו דואג לחברי מפלגתו שנשארו מאחוריו ועשויים לאבד את מקומם בכנסת הסביר יו"ר כחול לבן כי הוא לא נכנס לפרטי המשא ומתן והמיקומים. "אני חושב שימצא מקום לכולם", אמר גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים