שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » "נאפשר לבצע הצמדות בפרויקטים מוניציפליים"
החשב הכללי
הבוקר התייחס החשב הכללי של משרד האוצר, רו"ח יהלי רוטנברג, בועידה הכלכלית של איגוד גזברי הרשויות המקומיות, לעליות המחירים במשק ולנושאים בוערים נוספים
החשב הכללי יהלי רוטנברג, סגנו ישי בן אלי, ואריה ברדוגו יו"ר איגוד הגזברים וגזבר עיריית בית שמש | צילום: ארן דולב

הבוקר (שלישי) התייחס החשב הכללי של משרד האוצר, רו"ח יהלי רוטנברג, בועידה הכלכלית של איגוד גזברי הרשויות המקומיות, לעליות המחירים במשק ולנושאים בוערים נוספים. ביניהם: העצמת כוחם של גזברי הרשויות המקומיות, התייעלות רוחבית בנושאי תשלומים, הפחתת הבירוקרטיה, ותשלום מהיר לספקים.

רוטנברג: "קיימים עיכובים בכל העולם בשרשראות האספקה מה שמביא להתייקרויות בתשומות וחומרי גלם למעבר למה שהכרנו מהשנים האחרונות, דבר המאתגר את תנאי החוזה עם הספק. שינינו את ההנחיות ואנו מאפשרים לבצע הצמדות, וזאת אחרי שנים שבהם לא הייתה אפשרות להצמיד בפרויקטים של רשויות מקומיות".

לדבריו, מדינת ישראל נמצאת בסיטואציה עולמית מורכבת בעקבות הקורונה והמלחמה באירופה. בכל העולם רואים התייקרויות מחירים ואינפלציה שמגיעה לכ-8% בארה"ב שהביאה להעלאת הריבית. לעומת זאת במדינת ישראל האינפלציה היא מחצית מאירופה, כאשר השקל החזק עוזר לא לייבא את כל ההתייקרויות. המצב הפיסקאלי בישראל הוא מצוין, ב- 12 חודשים הגרעון המצטבר הינו 2.2 אחוז מהתוצר, וזאת בזכות התאוששות מהירה של המשק ואיתנות הכלכלה.

על חשיבות הקשר עם הגזברים אמר רוטנברג: "השלטון המקומי הוא שותף שלנו. יש כאלה שידעו זאת תמיד ויש כאלה שזה התברר להם רק בעקבות הקורונה ועכשיו עם קליטת העלייה מאוקראינה. הקשר שלנו עם הגזברים חשוב ואנחנו מדברים באותה שפה. נעשה ככל שביכולתנו כדי לחזק את הגזברים בתוך הרשות המקומית ולתת להם את מירב הכלים כדי לבצע. גם החשבים וגם הגזברים הם אנשי כספים שמשרתים את האזרחים. מיניתי צוות בראשות סגני רו"ח ישי בן אלי להסרת חסמים וטיפול בבעיות רוחביות של גזברים מול משרדי ממשלה."

רוטנברג וסגנו בן אלי התייחסו לנושא ימי האשראי והתשלומים לספקים ואמרו כי בקרוב יסתיים הפיתוח של פורטל ייעודי שייתר את כל השימוש במיילים, טלפונים ופקסים.

אריה ברדוגו יו"ר איגוד הגזברים: "החשב הכללי הכריז על שיתוף פעולה הדוק עם איגוד הגברים ולאור זאת הקמנו צוות פעולה בין משרדי החשב הכללי לבין איגוד הגזברים כדי לייעל את התהליכי העבודה של הרשות המקומית מול האוצר. החשב הבהיר את החשיבות הגדולה של שיתוף הפעולה והבהיר כי הרשות המקומית היא זרוע הציעות של משרדי הממשלה. הכנס הזה חשוב מאוד עבור הגזברים שלומדים ומתפתחים לאור האתגרים החדשים הנופלים לפתחיהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים