שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "נאפשר לישראלים לחזור להצביע בבחירות"
רגב עדכנה
שרת התחבורה התייחסה לביקורת על הוועדה המעניקה אישורי כניסה לארץ ונמסר כי הוחלט עם המל"ל על מתווה שיאפשר חזרת ישראלים לטובת הבחירות
נתב"ג | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי הממשלה נערכת לאפשרות של החזרת ישראלים לקראת הבחירות – ותדון על תאריכים אפשריים לטיסות שיחזירו אזרחים לארץ. "אני רוצה למנוע מצב שארבעה ימים לפני הבחירות יגיעו אלפים לארץ. הממשלה תקבע כמה היא רוצה להחזיר ביום, ואנחנו נקבע את התאריכים לטיסות", אמרה רגב שהעריכה כי יש יותר מ-25 אלף ישראלים שמעוניינים לחזור ליום הבחירות.

"אחת ההצעות היא החזרת ישראלים לאחר אישור ממשלה באופן מיידי כדי שיוכלו להצביע. אם יאושר המתווה – הממשלה תצטרך לאשר כמויות גדולות של אנשים ולכן במקרה כזה ועדת החריגים תתייתר", אמרה רגב. השרה אמרה את הדברים בתדריך שהעבירה בנתב"ג והוסיפה כי במקרה של פתיחה ביום הבחירות – ועדת החריגים תתייתר.

רגב אמרה שבהיעדר ועדת חריגים – משרד הבריאות יצטרך להחליט על החזרת המלוניות, וכן תידרש הגברת האכיפה של המשטרה: "זה תנאי להבאת ישראלים ארצה כדי למנוע כניסת מוטציות והדבקה של הציבור, ולא לפגוע במאמץ החיסונים".

עוד אמרה רגב כי למרות שהממשלה אישרה להכניס ארצה בכל יום עד 2,000 בני אדם, בפועל נכנסים למדינה בין 600 ל-800 נוסעים. "כל הסיפור של 200 נכנסים ביום ירד מהפרק. ועדת החריגים הועברה למשרד התחבורה לפני שבוע וחצי, והיא מלווה על ידי יועצים משפטיים של כל משרד שממנו יש נציגים", אמרה. "אנחנו יודעים שיש אלפי ישראלים בחו"ל ובוחנים את כל המקרים. ועדת החריגים נועדה לצמצם את מספר הנכנסים לארץ. נתתי הנחיה שאנשים יקבלו תשובות בטווח של עד 48 שעות מרגע הגשת בקשתם לשוב ארצה".

מלשכת השרה רגב נמסר: "בניגוד לפרסומים, שרת התחבורה מירי רגב הבהירה כי נבחנים באמצעות המל״ל עם כלל הגורמים הרלוונטיים, מספר מתווים לאפשר את הגעת הישראלים לארץ כדי להצביע וכפועל יוצא מכך ורק במקרה שהמתווה יאושר על ידי הממשלה, מי שירצה להגיע לישראל לצורך ההצבעה לא יזדקק לאישור וועדת חריגים. עד להחלטה בנושא וועדת החריגים תפעל כרגיל על פי הנהלים הקיימים".

מוקדם יותר הוחלט כי מסוף השבוע הקרוב מי שמרכז חייו מחוץ לישראל יוכל לצאת ללא אישור ועדת החריגים. לפי ההודעה של משרד התחבורה, הנוסעים המבקשים לצאת מהארץ לתקופה של 60 ימים לפחות, יהיו זכאים לאישור הבקשה, כפוף למילוי הצהרה מקוונת ובה התחייבות שלא לחזור לישראל במשך 60 יום לפחות, מיום יציאתם.

רגב כתבה מודם יותר פייסבוק: "מספיק עם ההסתה והפייק ניוז. כרגיל לפני בחירות התקשורת מתגייסת לסכסך לפלג ולהסית בין חלקי העם כדי לפגוע בליכוד. בכתבת אולפן שישי אמש ביקשו להשחיר באופן מגמתי את הציבור החרדי ואת וועדת החריגים שעושה עבודה מסורה בתנאים לא פשוטים. הם הראו סרטון מגמתי של טיסה ועליה נוסעים שכל פשעם שהם חרדים אזרחי המדינה שקיבלו אישור מוועדת החריגים וניסו לטעון שכל הטיסות של הישראלים השבים ארצה הם חרדים. אז הנה, מאמש, טיסה שחזרה מפרנקפורט ועליה ״המון חרדים״. די להסתה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים