שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נבחן מחדש ניגוד העניינים של הרב סתיו
בעקבות פניית מעוז
בעקבות פניית ח״כ אבי מעוז לשר המשפטים ולשר הדתות לשעבר, בעניין חשש לניגוד עניינים של הרב דוד סתיו, במשרד הדתות הודיעו כי מעמדו של הרב סתיו נבחן
ח"כ אבי מעוז | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בעקבות פנייתו של יו"ר מפלגת נעם, ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית), יבדקו במשרד הדתות את מעמדו של הרב דוד סתיו לאור החשש לניגוד העניינים הקיים.

כזכור, ח״כ מעוז הגיש שאילתא לשר המשפטים גדעון סער בעניין החשש לניגוד העניינים של הרב סתיו, ונענה כי הנושא תחת אחריותו של משרד הדתות.

בתשובה שהתקבלה בלשכתו של מעוז מהיועצת המשפטית של משרד הדתות נכתב כי "נוכח הנסיבות החדשות שנוצרו בעקבות התיקון האחרון שנעשה לחוק איסור הונאה בכשרות, תשמ"ג- 1983 , ובעקבות פניות שהתקבלו בנושא הנדון, עניינו של הרב סתיו נבחן בימים אלו מחדש, בהתייעצות עם משרד המשפטים".

בשאילא שהגיש לשר הדתות דאז מתן כהנא כתב מעוז: "לפני שלוש שנים, ב 21 בפברואר 19', התקיים במשרד המשפטים דיון בנושא: חשש לניגוד עניינים בכשרות, הרב דוד סתיו. הרקע לדיון היה תפקידו של הרב סתיו בתור רב המועצה המקומית שהם, אשר מוסמך להעניק השגחת כשרות בתור שכזה מחד, וזיקתו לחברת 'צהר פיקוח מזון' שקמה כאלטרנטיבה לכשרות הרבנות, בתור מי שעומד בראש ארגון צהר, מאידך, והחשש לניגוד עניינים בין שני אלו.

בסיכום הדיון נקבע כי לא נמצא חשש לניגוד עניינים, וממילא אין צורך בעריכת הסדר לניגוד עניינים, בין השאר בשל העובדה, ש'צהר פיקוח מזון' אינה מפעילה את מערך הכשרות שלה בתחומי המועצה המקומית שהם.

במשפט המסיים את מסמך הסיכום נאמר כך: "נציין כי אם המצב העובדתי ישתנה, וחברת הבת תתחיל להפעיל פיקוח על מוצרים ובתי עסק בתחומי המועצה המקומית, או ככל שיהיה שינוי אחר בנסיבות העניין – הנושא יידון שוב לפי הצורך".

כעת, משהחלה רפורמת הכשרות, ומשהותר למועצות דתיות ולרבנים מקומיים להעניק שירותי השגחה בכל רחבי הארץ, התהוו שינויים משמעותיים בנסיבות העניין, וניגוד העניינים ניכר וברור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים