שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נבחנה אפשרות לעצרת של הציבור החרדי
בדיון עם נתניהו
רה"מ כינס את ראשי הגוש התומך ולפי גורמים הם דנו באסטרטגיה למניעת הקמת ממשלת בנט-לפיד. בנט נפגש בביתו עם ח"כ אורבך שמתלבט
בנימין נתניהו, יריב לוין, אריה דרעי, משה גפני, יעקב ליצמן | צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר דיון דחוף בהשתתפות ראשי מפלגות הציונות הדתית, יהדות התורה וש"ס ובו דנו באסטרטגיה למניעת הקמת ממשלת בנט-לפיד. ב'וואלה' דווח כי בין היתר נבחנה אפשרות לארגן עצרת ענק של הסיעות החרדיות ונבחנת האפשרות להמשיך בסדרת הפגנות מתחת לבתיהם של חברי ימינה.

בכיר במפלגות החרדיות הגיב לדיווח: "הציבור החרדי לא יוצא להפגנות רחוב נגד או בעד הקמת ממשלה, הפעמים היחידות שגדולי ישראל הורו על קיום עצרות ענק היו רק כשגזירות שמד היו מונחות על השולחן, לא על הקמת ממשלה".

בפגישה השתתפו יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יו"ר אגודת ישראל השר יעקב ליצמן ונציג דגל התורה סגן השר אורי מקלב. בפגישה השתתפו גם בכירים בליכוד, בהם יו"ר הכנסת יריב לוין וח"כ מיקי זוהר וכן בכירים במועצת יש"ע.

בליכוד קוראים להפגין מחוץ לבית של אורבך. לפי גורמים בליכוד שצוטטו ב'וואלה', כל האסטרטגיה של נתניהו לפירוק ממשלת השינוי מתבססת על אורבך, ומפעילים עליו לחץ כבד לצאת בהתבטאות פומבית נגד הממשלה.

לפי הגורמים, התנגדות של אורבך תעודד בקיעים נוספים בימינה אך בעיקר תייצר גם בקיעים בתקווה חדשה שכן היא תחייב הסתמכות על תמיכה או הימנעות של המשותפת בהקמת הבלוק. "ניר אורבך הוא המפתח להפלת ממשלת השינוי", אמר גורם בליכוד הבוקר.

בצהריים נפגש בנט בביתו שברעננה עם חבר הכנסת ניר אורבך מימינה, שמסתמן כעת כמתלבט המרכזי בסיעה. סיעת ימינה תתכנס מחר בשעה 10:00 לישיבה בביתו של יו"ר המפלגה, נפתלי בנט.

אמש תכנן ח"כ אורבך למסור הודעה לתקשורת לפיה הוא החליט להתנגד להקמת ממשלת האחדות, אלא שאז בכירת ימינה איילת שקד ביקשה ממנו לשוחח עם בנט בטרם ימסור את ההצהרה. בהמשך לכך, השניים שוחחו ואף קבעו להפגש היום שוב. כמו כן, יש לציין כי נכון לעכשיו, אורבך נוטה להתנגד לממשלה, דבר המעמיד אותה בסכנה.

ב'חדשות 13' דווח כי חבר הכנסת זאב אלקין מתקווה חדשה הביע חוסר סיפוק מההסכמים הקואליציונים. גורמים שהשתתפו במשא ומתן מסרו כי אלקין לא מרוצה מהעובדה שלא קיבל את תפקיד יו"ר הכנסת, ובנוסף יש לו ספקות ברמה האידאולוגית לגבי ההסכם. בתגובה לדברים, אלקין כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני רואה שיש רבים שמתנדבים לדבר בשמי. לכל השואלים: אני חלק ממפלגת תקווה חדשה ומחויב לדרכה. כל השאר זה ספינים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים