שיתוף
תגובות
חדשות » נגד החוק: עיריית חריש דורשת שהבריכה תופעל בשבת
כבוד השבת
העירייה פרסמה מכרז להפעלת הבריכה העירונית שתנאי במכרז הוא פתיחת הבריכה בשבת. עו"ד מיכאל ליטווק, שיגר מכתב לעירייה בו טען ״מדובר בסעיף הנוגד את החוק״
ברכת שחיה וקאנטרי קלאב | צילום: freepik

לקראת פתיחת עונת הקיץ מפרסמת עירית חריש מכרז להקמת "קאנטרי עירוני" הכולל בריכת שחיה, חדר כושר, סאונה ומתקנים מגוונים לרווחת התושבים.

דא עקא, מסתבר שאחד מתנאי המכרז הוא התחייבות להפעלת הקאנטרי שבעה ימים בשבוע כולל שבת קודש. וכלשון המכרז "המפעיל יפעיל את מרכז הספורט במשך 7 ימים בשבוע".

תנאי זה, המנוגד לחוק שעות עבודה ומנוחה, יפגע קשות בתושביה הדתיים והחרדים של חריש שהשבת יקרה לליבם, כמו גם בעובדים שיאלצו לחלל את השבת כדי שפרנסתם לא תיפגע. יצוין כי אין זו פעם ראשונה בה עיריית חריש מתנכלת לתושביה הדתיים והחרדים של העיר ופוגעת בקדשי ישראל.

עו"ד מיכאל ליטווק, המתגורר בחריש ומשמש גם כיועמ"ש לארגון 'בצלמו', שיגר מכתב חריף לעיריית חריש ולעומד בראשה מר יצחק קשת וטען כי "מדובר בסעיף הנוגד את החוק והמהווה חלק בלתי נפרד מהתנהלות מתמשכת של עיריית חריש כנגד ציבור שומרי השבת בעיר" עוד מסר עו"ד ליטווק כי "המציאות בה עיריית חריש מכריחה את הזכיין לחלל שבת היא חרפה. נפעל בכל דרך חוקית לביטול המכרז"

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו הודיע כי "לא ניתן לעיריית חריש לפגוע ביום המנוחה הלאומי ולהכריח את המפעיל לחלל שבת. מדובר בהתנהלות בלתי חוקית הפוגעת בקודשי ישראל וברגשותיהם של מיליוני יהודים"

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים