שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נגד ששופט יעמוד בראשות ועדת בדיקה"
ח"כ פרוש
סגה"ש אומר: "כשקרה האסון השנה, זה אומר שהאסון יכול היה להיות כל שנה. צריך להשקיע הרבה כסף ומי שצריך להשקיע במקום היא המדינה"
מאיר פרוש | צילום: משרד החינוך

סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש התייחס היום בראיון ל'קול ברמה' לאסון מירון: "כשקרה האסון השנה, זה אומר שהאסון יכול היה להיות כל שנה. הרי לא השתנה שום דבר. נס שלא קרה אף פעם וצריך לעשות הכל כדי שלא יקרה שוב בעתיד".

פרוש טוען כי האחריות חלה על הממשלה, "כדי שלא יהיה אסון צריך להשקיע הרבה כסף ומי שצריך להשקיע במקום היא המדינה. ברור שכשהמדינה אחראית על מקום כזה, שיהיה מתואם עם ועדת רבנים שתהיה מורכבת מהציבור שעולים למירון. כך שלא ייכנסו גורמים זרים כמו רפורמים ומיסיונרים, כמו המצב שהגענו אליו בכותל".

"אני בעד שהנושא של מירון ייבדק לעומק על כל ההיבטים עד תום עם מסקנות ברורות. אני נגד ששופט יעמוד בראשות ועדת בדיקה, טובת הציבור החרדי לא תעמוד לנגד עיניו. אף גורם ממשלתי לא דיבר איתי ועם חבריי שיש סכנה וצריך להגביל את מספר המשתתפים מבחינת בטיחות. משרד הבריאות ביקש בגלל נגיף הקורונה ועל כך דרשנו שלא תהיה הגבלה".

בראיון ל'קול חי' אמר פרוש כי "ברור שמירון לא יכול להישאר אותו דבר. צריך לחקור ולבדוק שאסונות כאלו לא יתרחשו בעתיד. אם רוצים שהשינויים לא יפגעו בחגיגות, המדינה צריכה להשקיע הרבה כסף. אפשר למנוע שדבר כזה לא יקרה שוב. לא ספרתי את מספר האנשים, אך כשיצאתי מההדלקה של בויאן, הייתה סכנה. נצמדתי לקיר כדי לא להידחק".

סגה"ש מקלב התייחס הבוקר לאחר שסיים סבב ניחום בבית האבלים, ואמר: "אנחנו לא מחפשים את האשמים, אנחנו יודעים כי זה מאת ה'. רואים כיצד הקב"ה קטף את הטובים ביותר. אנחנו לא נכנסים לשאלות מה ואיך קרה האסון הזה אלא מתרכזים באבידה הגדולה".

כזכור חבר הכנסת יעקב ליצמן התייחס בנאום במליאת הכנסת ואמר: "צריך שיהיה ברור, לא נתחמק ולא נעכב שום בדיקה אפשרית על מה שהיה. נפעל יחד, בשקיפות וללא משוא פנים, בשיתוף כל גורם אחראי עליו תוטל המשימה לחקירת ובדיקת האסון הנורא הזה. ההיפך הוא הנכון, נדרוש למיצוי כל ההיבטים ולא נשאיר אבן על אבן להגעה לחקר האמת, בכדי למנוע הישנות מקרה קשה זה וכדי למנוע סכנת חיים במקום הקדוש הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים