שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » "נגיף קורונה דלף ממעבדה בווהאן"
דוח בארה"ב
מחקר של מעבדה לאומית בקליפורניה, שהגיע לוול סטריט ג'ורנל, העלה כי התיאוריה שלפיה מקור הנגיף ממעבדה בווהאן היא סבירה, ויש לחקור אותה לעומק
תגיות:
מעבדה בווהאן | צילום: Lee Charlie, שאטרסטוק

מקורו של נגיף הקורונה הוא ככל הנראה במעבדה בעיר ווהאן, מוקד ההתפרצות הראשון של המגפה – כך מצא דוח של המעבדה הלאומית הממשלתית של ארה"ב שפורסם הלילה (שלישי) ב'וול סטריט ג'ורנל'. לפי הדוח, ניתן לשער כי הנגיף דלף במהלך ניסוי במעבדה ומדובר באפשרות סבירה המצריכה חקירה מקיפה.

הדוח עצמו נכתב במאי 2020, לפני כשנה, במעבדת "לורנס ליברמור" בקליפורניה, ונלקח על ידי מזכירות המדינה האמריקאית במסגרת חקירה פנימית שהם ניהלו על מקורה של הקורונה במהלך החודשים האחרונים לכהונת נשיא ארצות הברית הקודם, דונלד טראמפ.

אדם שקרא את הדו"ח אמר כי הוא מציג נימוקים חזקים בעד המשך חקירת האפשרות שהנגיף דלף ממעבדה בסין. לדברי גורם רשמי לשעבר, שהיה מעורב בחקירה שקיימה מחלקת המדינה, חשיבותו של הדו"ח הייתה בכך שהוא הגיע ממעבדה לאומית מכובדת, והציג השקפה שונה מזו שרווחה באותה עת, ולפיה הנגיף כמעט בוודאות הועבר לבני אדם מבעל חיים.

על פי הדיווח, הדוח מעורר עניין כעת לאחר שלפני שבועיים הורה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לסוכנויות המודיעין בארצו לדווח לו בתוך 90 יום מהו מקור זן הנגיף הנוכחי. סוכנויות המודיעין בארצות הברית שוקלות שני תרחישים מרכזיים: תאונת מעבדה שבעקבותיה דלף הנגיף או שהוא התפשט אחרי מגע אנושי עם בעל חיים נוגע. עם זאת, ביידן אמר כי הן טרם הגיעו למסקנה חותכת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים