שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נדבק בדובאי וגרם להדבקת 180 איש
שרשרת הדבקה
שרשרת הדבקה של נוסע אחד: נוסע שחזר מדובאי ועם נחיתתו אובחן כחולה קורונה גרם להדבקה של 180 ישראלים. החשש – הם נדבקו באחת המוטציות
תגיות:
מטוס של פליי דובאי | צילום: AirP72, שאטרסטוק

ישראלי ששב מאיחוד האמירויות לפני שלושה שבועות ונדבק בקורונה, הדביק אחרים – ובסופו של דבר יצר שרשרת הדבקה של 180 חולים מאומתים. לדברי גורמים בפיקוד העורף, מדובר על אחד מעצי ההדבקה הגדולים ביותר ביותר שנחקרו אפידמיולוגיות.

ב'חדשות 12' דווח כי במהלך החקירה האפידמיולוגית התברר שהנוסע בא במגע עם מספר רב של אנשים – שלבסוף התברר שהם אכן נדבקו בנגיף. עדיין לא ידוע אם מדובר בהדבקה של אחת מהמוטציות החדשות, אך עד כה מדובר באחת משרשראות ההדבקה הגדולות ביותר הידועות בישראל.

ב'ווינט' דווח כי בשלב זה דוגמים 14 בני אדם מהשרשרת לאור החשש כי הם נדבקו באחת המוטציות החדשות של הנגיף. תוצאות הבדיקות יתקבלו בימים הקרובים.

‎מי שהיה אמון על החקירה הוא צוות משימות מיוחד של מפקדת אלון בפיקוד העורף. בימים אלה מערך החקירות במפקדת אלון מתמודד עם אלפי חקירות ביום וריבוי נדבקים – ועובד בכל שעות היום על מנת לזהות ולהגיע לכמה שיותר מגעים. בזכות מערך החקירות של מפקדת אלון היה ניתן להגיע לכלל המגעים – ולאור החקירה שנעשתה לחוזר מדובאי ולמאומתים – החוקרים הצליחו להגיע לכלל המגעים.‎

על רקע הגעתן של המוטציות לישראל, במפקדת "אלון" של פיקוד העורף הוקמו שני צוותי חקירה הפועלים במערך החקירות האפידמיולוגיות. אחד עוסק בהתפרצויות הנגיף בלבד, והשני – בווריאנטים. צוות החקירות המיוחד של זני הנגיף חוקר את מקרה הזן החדש מקליפורניה, ומתחקה אחר מגעיו של חולה זה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים