שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » נדחו העתירות להוציא את נתניהו לנבצרות
"בשלב זה"
השפוטים רמזו על העתיד: "בשלב זה לא התבססה עילה שבגינה נבצר מהמשיב למלא את תפקידו" • התנועה למשילות: "שומרים את הרצועה מהודקת לצוואר"
בנימין נתניהו | צילום: דוברות רה"מ

בג"ץ דחה הערב (חמישי) את העתירות שביקשו להכריז על נבצרות ראש הממשלה בנימין נתניהו מלמלא את תפקידו, בנימוק כי אין להתערבות מקום בנקודת הזמן הנוכחית. "אין בסיס מספיק לטענות בדבר 'נבצרות מהותית' של ראש הממשלה. הגם שאין להקל ראש בטענות העותרים שמפנות להתנהלותו ולהתבטאויותיו, לא מצאנו כי אלה מבססות תשתית ראייתית מספקת לתימוכין בקביעה כי נבצר מהמשיב למלא את תפקידו בנקודת הזמן הנוכחית", כתב השופט דוד מינץ.

בהחלטת השופטים נכתב כי "קיים קושי בעצם המצב שבו ראש ממשלה נאשם בעבירות חמורות הנוגעות לטוהר המידות, הן בהיבט של יכולתו להקדיש את מלוא זמנו ומרצו לתפקידו והן בהיבט של פגיעה באמון הציבור".

עם זאת, השופטים הוסיפו: "אף אם נניח כי נסיבות של ניהול הליך פלילי נגד ראש ממשלה עשויות להביא להחלטה על נבצרות תפקודית, לא קמה עילה להתערב בקביעת היועץ המשפטי לממשלה כי בשלב זה לא התבססה עילה שבגינה נבצר מהמשיב למלא את תפקידו".

מהתנועה למשילות ודמוקרטיה נמסר כי "ביהמ״ש אמנם דחה את העתירה לנבצרות נתניהו, אבל מכל הנימוקים הלא נכונים. "לעת הזו" אין עילה, נכתב, תוך שהשופטים מציינים כי יתכן ובעתיד תקום עילה להדיח ראש ממשלה נבחר בשל "נבצרות מהותית". בג"ץ ממש הזמין את העותרים להמשיך ולעתור בעתיד. ככה שומרים את הרצועה מהודקת לצוואר ראש הממשלה".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "היועץ המשפטי לממשלה ובית המשפט העליון מוציאים לראש הממשלה הנאשם בפלילים כרטיס צהוב – ׳לא תוכל עוד להפקיר את ניהול המדינה ולא תוכל עוד להשתלח בצורה חסרת אחריות כלפי רשויות אכיפת החוק מבלי שיהיו לכך תוצאות׳. אנו מכבדים את הכרעת בית המשפט הנכבד ומקווים כי הדברים יופנמו וכי ראש הממשלה יחדול מלזרוע הרס במערכת אכיפת החוק והמשפט במדינת ישראל".

מקבוצת "מבצר הדמוקרטיה" הכוללת אנשי עסקים והייטק נמסר: "המבצר נופל לנגד עינינו. ההחלטה שלא לקיים אפילו דיון בעתירות, למרות שהן מעלות שאלות קשות ותקדימיות לגבי המשבר החוקתי הקשה שאליו נקלענו – פוגעת לא רק בשלטון החוק אלא גם במורשת בג"ץ כמגן הדמוקרטיה״.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מפחיד – בג"ץ מהלך אימים על הדמוקרטיה, מתעלם מחוקי יסוד ושם עצמו מעל הרשויות הנבחרות.
    מפחיד עוד יותר – כמעט מחצית מהעם חושב שבג"ץ והיועמ"ש הם מגיני הדמוקרטיה במקום לראות אותם כפי שהם – מקור הבעיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים