שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » 2 הצעות אי האמון של האופוזיציה נדחו
אקוניס הציג
ההצעה הנוספת "ממשלה דיקטטורית העוברת על החוק ומבצעת האזנות סתר לא חוקיות" שהגישו יהדות התורה וש"ס נדחתה ברוב של 45 תומכים מול 52 מתנגדים
השר אופיר אקוניס | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. ההצעה "ממשלת ישראל באמצעות שר הביטחון מובילה למהלך מדיני מסוכן שיפגע בביטחון ישראל" שהגישו מפלגת הליכוד נדחתה ברוב של 42 תומכים מול 56 מתנגדים.

ההצעה הנוספת "ממשלה דיקטטורית העוברת על החוק ומבצעת האזנות סתר לא חוקיות" שהגישו יהדות התורה וש"ס נדחתה ברוב של 45 תומכים מול 52 מתנגדים.

ח"כ אופיק אקוניס הציג את הצעת הליכוד, פנה לשר הביטחון גנץ ואמר: "אתה אירחת בביתך בראש העין את מכחיש השואה אבו מאזן שעומד מאחורי התביעה נגד כוחותינו בבית הדין הבין-לאומי בהאג. פגשת אותו, ביקשת ממנו שיסיר את התביעה הזאת? דיברת איתו על זה? או שהסכמת לשחרר מחבלים עם דם על הידיים? הערבים לא מבינים את המחוות האלה, כשהם רואים חולשה הם מכים אותך. אתם ממשלה של נבחרי ציבור ללא ציבור, אתם מנותקים, מושחתים, אטומים. נבחרי ציבור ללא ציבור לא רק מביעים בהם אמון, אומרים להם נמאסתם, נכשלתם, לכו הביתה".

שר הביטחון בני גנץ השיב: "נרצה או לא, הרשות הפלסטינית היא ההנהגה הלגיטימית והמוכרת של השכנים שלנו ולאורך השנים, בכל ממשלות ישראל מאז שהיא קיימת, יש לנו תיאום ושיתופי פעולה איתה, לצד מחלוקות עמוקות וקשות. גם הנהגת הרשות הפלסטינית יודעת, שכדי להתקדם ולפתח את היחסים איתנו, עליה להגביר את המאבק הביטחוני בטרור, להפסיק את התשלומים למשפחות המחבלים ולבלום את התהליכים הבינלאומיים נגדנו".

"לצד זאת, בניגוד למי שניהלו תהליכים מתחת לשולחן, אני בחרתי לנהל אותם בגלוי ברמאללה ובראש העין. לתאם, לעבוד בשיתוף פעולה, לחזק את הכלכלה – וגם לדרוש תמורה. ההחלשה ארוכת השנים של הרשות הפלסטינית, והסתרת היחסים, חיזקה את החמאס, פגעה בביטחון ישראל ונכשלה במבחן התוצאה".

"גם אם נעצום עיניים ונגיד שהפלסטינים לא מעניינים את העולם – המציאות שוב ושוב הוכיחה ומוכיחה לכולנו אחרת. וגם אם את העולם הם לא מעניינים – יחסינו עם הפלסטיניים הם קריטיים לביטחוננו, לעתיד ילדינו ולאיך תיראה מדינתנו. לא נקדם כעת הסדרים מדיניים, אך חובה עלינו לשמור על קשר שיאפשר אופק מדיני, שיבטיח את ביטחוננו, את עוצמתנו הבינלאומית ואת המשכו של החזון הציוני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים