שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » נדחתה הצע"ח סיוע לנפגעי אסון מירון
בנט נגד היתומים
ח"כ ליצמן אמר לאחר ההצבעה: "אני משבח את חבריי באופוזיציה שגירשנו את בנט מהמליאה, כשטרח להגיע במיוחד כדי להצביע נגד החוק"
זירת האסון במירון | צילום: אהרן ברוך לייבוביץ

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוע לנפגעי האסון הלאומי בהר מירון, התשפ"א-2021 של חבר הכנסת יעקב אשר וקבוצת חברי הכנסת. 59 חברי כנסת התנגדו להצעה לעומת 55 שתמכו.

"מוצע לקבוע מתווה סיוע לנפגעי האסון הלאומי בהר מירון, אשר יבוצע לפי תכנית שיכין שר האוצר באמצעות הקמת ועדה אשר תגבש אמות מידה והמלצות לאופן מתן הסיוע, בין היתר לפי מידת הפגיעה, מספר הנפגעים במשפחה הנפגעת ומקורות הכנסתה, לרבות זכאות לקבלת תשלומים בשל האסון", נרשם בהחלטה.

כן מוצע שהוועדה תהיה בת 11 חברים וחבריה יהיו שופט בדימוס, נציג שר המשפטים, נציג שר העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, נציג המוסד לביטוח לאומי, נציג שר האוצר, נציג שר הבריאות, נציג השר לביטחון פנים, נציג השר לשירותי דת, נציג ראש הממשלה ושני נציגי ציבור. כמו כן, מוצע שהוועדה תגיש את המלצותיה לשר האוצר תוך 45 ימים מיום תחילתו של החוק, ושר האוצר יגיש את תכנית הסיוע לאישור ועדת הכספים של הכנסת בתוך 45 ימים ממועד קבלת המלצות הוועדה.

בדברי ההסבר נכתב: "ביום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי, ארעה טרגדיה גדולה בהר מירון, שבה מצאו עשרות את מותם ומעל מאה איש נפצעו. האסון הגדול נקבע כאסון לאומי ויום ראשון שלאחריו הוכרז על ידי הממשלה כיום אבל לאומי".

"המקרה הטרגי של האסון אינו מכוסה על ידי גורם ביטוחי או על ידי המדינה, כנהוג במקרים של פיגועי טרור או נזקי מלחמה, לפיכך מוצע בהצעת חוק זו לקבוע כי המדינה תסייע למשפחתו של נפטר או למי שנפגע באסון הלאומי או בעקבותיו".

השר במשרד האוצר חמד עמאר השיב להצעה: "ועדת השרים החליטה לדחות את הדיון בהצעה בחודש ובהיעדר עמדה מגובשת עמדת הממשלה להתנגד. הנוסח הנוכחי של החוק אינו תוחם את האוכלוסייה הנפגעת ולכן צפוי להביא לחשיפה תקציבית גבוהה. לכן נדרשת עבודת עומק על מנת לאפיין ולתחום את האוכלוסייה שנפגעה. בכדי לגבש מענה מותאם תוך בחינת ההשלכות התקציביות, מוצע כי משרד האוצר יבצע עבודת מטה ויגבש מתווה ייעודי".

ח"כ יעקב ליצמן: "אני בוש ונכלם נוכח התנהגות הקואליציה והצבעתה נגד הצעת החוק לפיצוי משפחות נפגעי האסון במירון, שיזם חברי ח״כ יעקב אשר. אלה שרדפו את הנציגות החרדית במסווה של דאגה לנפגעי האסון, נלחמו היום נגד החוק לפיצויי משפחות ההרוגים. אלה שהשתמשו בשכול ובכאב המשפחות היקרות, בכדי להעליל נגד הציבור החרדי, התגלו כעת כנמושות, העושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס".

"ממשלת הזדון של בנט-לפיד-ליברמן-סער, אין לכם זכות יותר לדבר בשמם ובכאבם של הרוגי האסון הנורא. גיליתם פרצופכם השפל ואנו נזכיר לכם זאת. אני משבח את חבריי באופוזיציה שגירשנו את בנט מהמליאה, כשטרח להגיע במיוחד כדי להצביע נגד החוק שבא להיטיב עם משפחות האסון במירון".

הליכוד על החלטת הקואליציה לבלום את הפיצוי לנפגעי אסון מירון: "50 מיליארד לרע"מ – יש. פיצויים לנפגעי אסון מירון – אין. ממשלת ההונאה ממשיכה לשבור שיאי עליבות"

חה"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם וחבר סיעת הציונות הדתית הגיב להצבעת רה"מ בנט והקואליציה כנגד חוק הסיוע לנפגעי מירון: "ראינו כבר שממשלת מדינת כל אזרחיה פוגעת בשבת, ראינו אותה פוגעת בגיור, ראינו אותה פוגעת במשפחה, ראינו אותה פוגעת בזהות היהודית של המדינה, אבל גם חמלה אין להם? גם בסיוע ליתומים הם פוגעים? הממשלה הזו צריכה ליפול ומהר."

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים