שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » נדרש אישור ישראלי לפתיחת קונסוליה לפלסט'
גורם אמריקני בכיר
סגן שר החוץ האמריקאי, בריאן מקיאון הסביר כי "להבנתי, נצטרך לקבל את הסכמת הממשלה המארחת לפתוח כל מתקן דיפלומטי, וכי ישראל צריכה לתת 'אישור אקטיבי'
שלט הכוונה לשגרירות ארה"ב בירושלים | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

סגן שר החוץ האמריקאי, בריאן מקיאון, אמר הלילה (ה') במהלך דיון בסנאט כי ישראל תצטרך לתת 'אישור אקטיבי' לפתיחת קונסוליה פלסטינית אמריקנית בירושלים. "להבנתי, נצטרך לקבל את הסכמת הממשלה המארחת לפתוח כל מתקן דיפלומטי", הסביר.

כזכור, לפני כשבוע, דווח כי ממשל ביידן וממשלת ישראל צפויים להקים צוות משותף שינהל משא ומתן דיסקרטי בניסיון לפתור את המחלוקת סביב התוכנית האמריקאית לפתוח מחדש את הקונסוליה בירושלים.

עוד כזכור, בביקורו ברמאללה בחודש מאי הכריז שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, שארצות הברית תפתח מחדש את הקונסוליה במזרח ירושלים שהיוותה בעשורים האחרונים הנציגות הדיפלומטית של ארצות הברית לרשות הפלסטינית.

בתוך כך, העיתון הפלסטיני "אלקודס" פרסם בשבוע שעבר שבוושינגטון מתכננים לפתוח נציגות דיפלומטית רשמית במזרח ירושלים, בנוסף לשגרירות הרשמית של המדינה שהועברה לשם מתל אביב, בצידה המערבי של העיר. גורמים בסביבת שר החוץ, יאיר לפיד, הכחישו את הדיווחים והדגישו כי לא חל כל שינוי ולא התקדמות בנושא, וכי אין הסכמה ישראלית לפתיחת הקונסוליה ולכן מדובר בפייק בלבד.

הקונסוליה האמריקאית בירושלים היתה אחראית על היחסים עם הרשות הפלסטינית במשך 25 שנה, לפני שנסגרה על ידי ממשל טראמפ בשנת 2019. הפתיחה מחדש של הקונסוליה מהווה תפוח אדמה פוליטי לוהט שעלול להביא לערעור הקואליציה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים