שיתוף
תגובות
כללי » נהגי האוטובוסים מחו בעזריאלי: "נמאס לנו"
בתל אביב
אחד המוחים: "נמאס מדיבורי סרק על כך שידאגו לשיפור תנאי הנהגים וישמרו על הבטיחות. הגיע הזמן ששרת התחבורה מיכאלי תפסיק לזרוק את הנהגים והנהגות מתחת לגלגלים"
נהגי האוטובוסים חוסמים את הכביש | צילום: ארגון נהגי האוטובוסים, ההסתדרות לאומית

נהגי אוטובוס מכל רחבי הארץ הפגינו היום (א') מול קריית הממשלה בתל אביב וחסמו את צומת הרחובות מנחם בגין- קפלן במחאה על אוזלת ידם של משרד התחבורה והרשות לתחבורה ציבורית אשר מפקירים את נהגי האוטובוס בישראל.

ההפגנה שהתקיימה ביוזמת ההסתדרות הלאומית וארגון נהגי האוטובוסים באה בעקבות מספר סיבות ובראשן שכר הנהגים הנמוך. בנוסף, פגיעה בתנאי העסקתם שגורמת לנהגים אשר עוברים מחברה לחברה לאבד את זכויותיהם, האלימות אותה חווים הנהגים ותנאי העבודה הקשים בענף.

עשרות נהגי האוטובוסים מכלל חברות התחבורה הציבורית בישראל דרשו כי ההפקרות וההתעלמות של השרה מירב מיכאלי מהם תיפסק לאלתר דבר אשר בא לידי ביטוי בהרעה בתנאי מכרזי התחבורה הציבורית החדשים שיוצאים. הנהגים דרשו כי זכויות הנהגים אשר נאלצים לעבור בין חברה לחברה ישמרו.

הנהגים פיזרו צמיגים על הכבישים, חסמו כאמור את צומת עזריאלי ונשאו שלטים עליהם נכתב כי: "הגיע הזמן לעשות שינוי" ו- "לוקחים את ההגה בידיים".

על פי נתוני ארגון נהגי האוטובוסים, במדינת ישראל יש מחסור ענק של מעל ל-4000 נהגי אוטובוסים מקצועיים ובעתיד הקרוב המחסור בנהגים יגדל לכדי -10,000 נהגים.

יהושע נימשי עד לאחרונה נהג חברת סופרבוס שעבר לעבוד בחברת בית שמש אקספרס הוא אחד הנהגים שזכויותיהם נפגעו:
"נמאס לנו מדיבורי סרק על כך שידאגו לשיפור תנאי הנהגים וישמרו על הבטיחות שלנו. הגיע הזמן ששרת התחבורה מיכאלי תפסיק לזרוק את הנהגים והנהגות מתחת לגלגלים ותשמור עליהם באמת. לא בדיבורים אלא במעשים".

עופר סטרוק נהג אגד תעבורה אמר כי: "הגיע הזמן שממשלת ישראל תתתעורר ותשמור על נהגי האוטובוסים. למה זה צריך לקרות רק כאשר נהג מותקף ונפצע אנושות? יש טרור שפועל נגדנו שוב ושוב ולא ברור אם יחמירו את העונשים כלפי תוקפי נהגים. היום זו רק יריית הפתיחה. אם דרישתנו לשיפור תנאי העסקה והבטיחות שלנו לא יענו, נשבית את המדינה כולה. דם הנהגים אינו הפקר".

ששי שדה, יו״ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית: "נהגי האוטובוס נאנקים תחת העומס כבר היום שעה שמשרד התחבורה מרחיב שירותים ללא תכנית מסודרת לגיוס נהגים. כדי להפעיל את התחבורה הציבורית כראוי יש להעלות ולהשוות את שכר הנהג לשכר הממוצע במשק, להחיל רצף זכויות והכרה בוותק בהחלפת מכרזים, לבנות תכנית למיגור האלימות כולל הכרה במקצוע וכעובד ציבור ולהתקין שירותים וחדרי התרעננות במסופים".

ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית אמר בהפגנה כי: "שכר נהגי האוטובוסים במדינת ישראל נמוך בכ- 30% מהשכר הממוצע במשק ואין שום סיבה הגיונית לחוסר האיזון בין העבודה הקשה והאחראית של הנהגים לבין השכר הנמוך והלא מתגמל שהם מקבלים. הגיע הזמן שממשלת ישראל תקבל את המלצת ארגון הנהגים שהוא הגוף המקצועי של נהגי האוטובוסים ותעלה את שכר הנהגים באופן משמעותי. אם השרה תמשיך להתעלם מדרישות הנהגים הבסיסיות לא נהסס לפנות לבג"ץ ובמקביל נשבית את כל המדינה כולה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים