שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » נהג יהודי נרגם באבנים, סטה למדרכה וניצל מלינץ'
תיעוד דרמטי
האלימות הערבית בירושלים נמשכת: נהג יהודי שנקלע למהומות בעיר העתיקה ספג אבנים ליד שער האריות וכשניסה להימלט פגע באחד המתפרעים
תגיות:
ניסיון הלינץ' | צילום: דוברות המשטרה

נהג יהודי הותקף היום (שני) באבנים על ידי מתפרעים ערבים ליד שער האריות, איבד שליטה על רכבו, סטה מהכביש ודרס אחד מהם שהיה על המדרכה. לאחר מכן, המוני מתפרעים ערבים פשטו על הרכב והחלו לבצע לינץ' בנהג בעל חזות חרדית, עד ששוטר הציל את חייו. נוסעי הרכב שהותקף נפגעו קל.

מפרטים ראשונים עולה שהוא נסע אחורה לאחר שיידו על מכוניתו אבנים, אז מתפרעים במקום פתחו את הדלת האחורית של מכוניתו. בניסיון לברוח הנהג איבד שליטה, עלה על המדרכה ודרס אחד מהמתפרעים. בתקשורת הפלסטינית מציגים את האירוע כ"פיגוע דריסה של יהודי נגד ערבים".

הנהג הודה לשוטר שהציל אותו ואת הנוסע שלצדו. "לאחר ההתנגשות, המתפרעים נכנסו, בעטו בנו וריססו גז פלפל לעבר האוטו עד שאחד השוטרים הגיע". הוא הוסיף: "אמורה להיות כאן אבטחה. זה הרכב השישי לפחות שקורה לו דבר כזה בשכונה שלנו, והמשטרה לא עושה כלום".

"לאורך כל הרחוב חטפנו אבנים", סיפר הנה. "זה ציר שאמור להיות מאובטח על ידי המשטרה. הציר כולו מלא צעירים ערבים בלי שום נוכחות משטרה. כשהתקרבנו לשער האריות נתקענו בלי יכולת לעקוף יותר. התחלתי לנסוע ברוורס הלוך חזור, תוך כדי שכל השמשות מתנפצות. אנחנו חוטפים אבנים וגז לתוך הרכב".

"נתקעתי בבטון, הרכב הושבת. המחבלים פתחו את הדלתות והמשיכו להכות אותנו. המשטרה הייתה מטרים ספורים מפה, שוטר אחד מכל השוטרים הגיע לכפות עליי. הוא רץ לבד והציל אותנו".

מדוברות המשטרה נמסר כי "לפני זמן קצר, יודו אבנים לכיוונו של רכב שנסע באזור דרך יריחו בירושלים, כתוצאה מכך נהג הרכב איבד שליטה והרכב סטה מהכביש, נוסעי הרכב נפגעו קל, שוטר שהיה במקום שפעל לחילוץ הנוסעים, חש סכנת חיים ונאלץ לירות באויר. כוחות משטרה שנכחו באזור, סייעו לנוסעי הרכב, הדפו את הפורעים ופועלים לאיתור החשודים".

בסרטון שפרסמה המשטרה, ניתן לראות את הרכב מנסה להתחמק תחילה מהאבנים שנרגמו לעברו ובשלב מסויים הוא מאבד שליטה, דורס צעיר ערבי ששהה במקום ועולה על אבני ההפרדה שעל המדרכה. כתוצאה מכך, המתפרעים במקום ניסו להתנקם בנהג והחלו להכות אותו ואת הנוסע שלידו נמרצות.

דובר המשטרה, נצ"מ אלי לוי, עדכן על האירוע בדרך יריחו. לדבריו, "מצלמת האבטחה באזור קלטה יותר מעשרה צעירים מיידים את אותו רכב באבנים. נהג הרכב ניסה להיחלץ משם, נסע בהתחלה לאחור ולאחר מכן החל בנסיעה איטית קדימה. הוא סטה עם הרכב בניסיון להימלט מיידויי האבנים ימינה לתוך המדרכה, ונעצר במעקה".

לדבריו, שוטר שהיה במקום ירה באוויר פעם אחת בניסיון לחלץ את יושבי הרכב שנפגעו קל מאוד: "האירוע מתוחקר כולו עכשיו על ידי מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים".

מארגון מד"T נמסר כי בשעה 09:55 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על רכב שאיבד שליטה כתוצאה מיידוי אבנים בדרך שער האריות בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה הר הצופים 2 גברים בני 27 ו-28 במצב קל עם חבלות קלות.

מלכה לוק, חובשת בכירה במד"א שהגיעה לזירת האירוע, תיארה את שקרה: "הגענו למקום האירוע וראינו את הגברים עומדים מחוץ לרכב לאחר שנרגם באבנים כששוטרים מאבטחים אותם. הפצועים סבלו מחבלות קלות ומפגיעות של גז מדמיע. שני הפצועים הוכנסו לאמבולנס לקבלת טיפול רפואי, ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב. עקב ההמולה ויידוי האבנים באזור, נאלצנו לנסוע לבית החולים בדרך עוקפת ולא בדרך המהירה ביותר".

מתנועת הביטחוניסטים נמסר כי "האלימות מצד הפורעים הערבים בירושלים מחרידה ואסור שתיענה בהתקפלות אחר התקפלות. על משטרת ישראל וכוחות הביטחון להגיב בנחישות ובמקצועיות כלפי מי שמנסה לפגוע בריבונותנו, באזרחינו ובעיר בירתנו ירושלים. אנחנו סומכים על השוטרים והלוחמים בשטח, שיפעלו לסיום האירועים האלימים. אסור לנו להוריד את הראש בפני הטרור – בשום מקום, בשום זמן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים