שיתוף
תגובות
משפט » נהג ללא רישיון ועבר תאונה – יפוצה במיליון ש"ח
תקדים
נהג על קטנוע ללא רישיון וללא ביטוח והתנגש חזיתית ברכב שבא ממולו. חברת הביטוח של הרכב המעורב והמוסד לביטוח לאומי יפצו את הרוכב ב-1.3 מיליון שקלים
זירת תאונה. אילוסטרציה | צילום: דוברות איחוד הצלה

נהג על קטנוע ללא רישיון וללא ביטוח והתנגש חזיתית ברכב שבא ממולו. חברת הביטוח של הרכב המעורב והמוסד לביטוח לאומי יפצו את הרוכב ב-1.3 מיליון שקלים.

המושבניק (44) מצפון השרון לא טרח להוציא רישיון על קטנוע, ולא ביטח אותו בביטוח חובה. הדבר לא מנע ממנו לנסוע עליו לאורך שנים, מהחממות שבבעלותו, אל ביתו, בשבילי השדות של המושב. עד אשר, ביום עצוב אחד, התנגש בו חזיתית רכב שהגיע ממולו – וגרם לו לפציעה קשה.

המושבניק הובהל לבית החולים 'הלל יפה' בחדרה, ושם אובחן שהוא סובל משברים מורכבים ברגל שמאל וחבלות בברכיים. הוא עבר שני ניתוחים בהרדמה כללית, אושפז לאורך כ-3 שבועות, ומשם שוחרר לביתו כאשר גפיו נתונות בגבס.

בהמשך, לאחר שמצבו לא השתפר, והשברים לא התאחו עקב זיהומים חוזרים ונשנים, עבר המושבניק עוד ארבעה ניתוחים בגפיו. כתוצאה מכך הפך המושבניק למוגבל מאד בתפקודו, וחדל למעשה לעבוד בחממות שבבעלותו.

"מאז התאונה סובל התובע מכאבים ומהגבלה בתנועות רגל שמאל, מקשיים בעמידה, בישיבה ובהליכה, בעלייה ובירידה של מדרגות, מצלקות מכערות ורגישות למגע, מתחושת נימול ופגיעה עצבית, והטיפולים בו צפויים להימשך גם בעתיד", טוען עו"ד אדיר שויגמן ממשרד עו"ד אונגר שויגמן, המייצג את המושבניק.

עו"ד שויגמן פנה למוסד לביטוח לאומי (המל"ל) בבקשה להכיר בנכותו של המושבניק כנכות מעבודה. המל"ל הכיר במקרה כתאונת עבודה, וועדת רפואית מטעמו קבעה כי נותרה למושבניק נכות צמיתה. .

בשל נכותו, הוחלט במל"ל לפצות את המושבניק, מעת התאונה ועד לפרישתו לפנסיה, בתגמולים בסך כ-2,500 שקלים בחודש, שיחד עם מענקים חד פעמיים, יצטברו לכ-600 אלף שקלים. לאחר הכרתו של המושבניק על ידי המל"ל כנפגע עבודה, הגיש עו"ד שויגמן תביעה לביהמ"ש המחוזי מחוז מרכז, נגד חברת 'מנורה' שביטחה את הרכב הפוגע בביטוח צד ג'.

לדברי עו"ד שויגמן, במקרה שבו נהג לא מבטח את רכבו בביטוח חובה, ומוצא את עצמו מעורב בתאונת דרכים, ניתן לפעמים לתבוע דווקא את פוליסת ביטוח צד שלישי של הנהג השני – אך הפיצוי ייפסק לטובת התובע, רק אם יוכיח כי הנהג שפגע בו אשם בתאונה.

בכתב הגנתה טענה 'מנורה', כי נהג הרכב שאותו ביטחה לא אשם בתאונה, משום שנהג הקטנוע נהג בפראות, ולא שמר על כללי הזהירות והדרך. לפי עדותו של נהג הקטנוע, הוא דווקא נסע בצורה מדודה ואחראית, אך הרכב הפוגע הגיח מלפניו במהירות רבה, כשהוא נוסע בצד שמאל של השביל, התנגש בו חזיתית, והעיף אותו באוויר.

בשל הוויכוח אודות האשמה בתאונה, פנה עו"ד שויגמן למומחה לבטיחות ותאונות דרכים, אשר תחקר את תאונת הדרכים, בדק את תנאי השטח ועדויות הצדדים, וכן את צילומי הפגיעות בשני הרכבים.

המומחה קבע בחוות דעתו באופן חד משמעי, שנהג הרכב הוא זה שאשם בתאונה, משום שנהג בצד שמאל של השביל, בנתיב המנוגד לכיוון נסיעתו.

לאור חוות דעתו של המומחה, וכן לאור נכותו של התובע, הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה חברת הביטוח 'מנורה' תפצה את המושבניק בכ-710 אלף שקלים נוספים, מעבר לתגמולים המגיעים לו מהמוסד לביטוח לאומי.

הסכם הפשרה אושר וקיבל תוקף של פסק דין, ע"י השופט רמי חיימוביץ מביהמ"ש המחוזי מרכז-לוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים