שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נהיה אופוזיציה עניינית, נתקוף את הממשלה"
ח"כ פינדרוס
יו"ר סיעת יהדות התורה הודה ש"הסיכוי שנתניהו יקים ממשלה לא גבוה" • על מירון: "אין לנו בעיה עם ועדת חקירה אבל כצעד ראשון הממשלה צריכה לקחת אחריות"
ח"כ יצחק פינדרוס בועדה | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

במהלך השיחות והניסיון להגיע להבנות בין כל הצדדים בהקמת ממשלה, עלה גם הרעיון כי המפלגות החרדיות יחברו לגוש מתנגדי נתניהו. יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס טוען כי המהלך בלתי אפשרי. "ברור לכולם שאם לא תקום ממשלת ימין-דתיים, יהדות התורה תהיה באופוזיציה", את הדברים אמר בראיון ל'ווינט'.

לטענת פינדרוס בנט ולפיד לא יכולים לקחת אותו ואת חבריו בחשבון: "אין ספק שנהיה אופוזיציה עניינית. נתקוף את הממשלה במקומות שנחשוב שצריך, נגבה איפה שצריך. נשארו עוד כמה שעות, אבל אם לא תקום ממשלה אחרת, נשרת את עם ישראל באופוזיציה".

עוד הוסיף: "הסיכוי שנתניהו יקים ממשלה לא גבוה. אחרי מה שבנט וסער הציגו אתמול, לא נראה לי שתהיה לו תמיכה של 61 חברי כנסת. שיחות המסדרון בינינו לבין גורמים שלא יהיו בממשלת ימין-דתיים לא גורמות לשינוי בסיטואציה".

הראיון עם פינדרוס בוצע הבוקר בעת שהגיע לביתר עילית לניחום אבלים אצל משפחות שאיבדו את יקיריהן באסון במירון. "אנחנו בעד שהממשלה תיקח אחריות. ועדת חקירה זה טוב ששנתיים ידונו ויהיו פרוטוקולים, אין לנו בעיה עם ועדת חקירה אבל כצעד ראשון הממשלה צריכה לקחת אחריות".

"ממשלת ישראל לוקחת אחריות. יש דרך של לקיחת אחריות, הבעיה שהיום אין אף גורם שאחראי על המקום הזה ועל מה שקורה שם. המחדלים כתובים על הקיר וברורים כבר שנים רבות, לכן מבחינתו ועדת חקירה זו בריחה מאחריות. יש דרך ללקיחת אחריות של הממשלה, בדיוק כמו בכותל המערבי ובאירועים לאומיים גדולים אחרים שיש להם משמעות".

לשאלה מדוע אינו קורא לאף אחד להתפטר בעקבות האסון: "אלך איתך קדימה. נניח שהמפכ"ל, שר המשטרה, מפקד המחוז, המהנדס ושר הדתות מתפטרים. מה קורה שם מחר בבוקר? צריך שמחר בבוקר יהיה במקום הזה פתרון, אחר כך אפשר לעסוק בוועדת חקירה, ועדת בדיקה, ועדת חקירה פרלמנטרית. מישהו צריך לקחת אחריות שהמקום הזה לא ייראה מוזנח. אני לא מכיר מקום במדינה מתורבתת ונורמלית שמגיעים אליו שני מיליון איש ונראה כמו שנראה המקום הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים