שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נהיה ה-61 של נתניהו, או שיקים ממשלת שמאל"
עוצמה יהודית
מנכ"ל עוצמה יהודית בראיון ל'בחזית' אחרי ההסכם עם סמוטריץ' ובעיצומם של המגעים עם הבית היהודי: "בתור מפלגה שמקבלת שברירי אחוזים, נדרשת מהם פרופורציה"
בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר | צילום: עוצמה יהודית

אמש בשעת לילה מוקדמת רשם ראש הממשלה בנימין נתניהו הישג במאמצים למנוע שריפת קולות ימין בבחירות כפי שהתרחש בשני הסבבים האחרונים, זאת לאחר שהבלתי ייאמן התרחש ובצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר חתמו על הסכם לריצה משותפת בבחירות תחת מה שהוגדר 'בלוק טכני', במטרה לצלוח את אחוז החסימה. 

יצוין, כי עד לרגע האחרון נדמה היה כי החיבור המסתמן מתגבש לו דווקא בין סמוטריץ' (הציונות הדתית) לחגית משה (הבית היהודי) כאשר אתמול בבוקר עוד עמד יו"ר עצמה יהודית' איתמר בן-גביר והעריך שסמוטריץ' אינו רציני כשהוא רומז כי הוא זה שיישא באחריות לאיבוד קולות ימין בבחירות, מה שעלול להוביל להעלאת ממשלת שמאל.

הכיסאולוגיה, תקציבים וג'ובים פחות מעניינים אותנו ולכן המו"מ איתנו היה קצר. לא באנו עם דרישות מופרזות. הבנו כי בשביל להציל את גוש הימין עלינו להבין את המורכבות הזאת ודרשנו דרישות מינימליות

כדי לקבל תמונה רחבה יותר על מה שהתנהל מאחורי הקלעים ועל הסיכויים לאיחוד מורחב בגוש מפלגות הימין בזמן המועט שעוד נותר לסגירת הרשימות, שוחח 'בחזית' עם מספר 2 ב'עצמה יהודית' ומנכ"ל המפלגה יצחק וסלרוף אשר מתוקף ההסכם עליו שנחתם בין 'עצמה' ל'נעם' שובץ במקום ה-10 והלא ראלי ברשימה לכנסת.

בשני המערכות האחרונות עמד איתמר בכיכר העיר וקרא בגרון ניחר לאחדות, ואף אחד לא שם לכיוון שלו בכלל, הוא היה מוקצה ומוחרם, גם הפעם חזר הדבר ונשנה.

אתמול בבוקר בראיון לתקשורת עוד קונן איתמר על כך שסמוטריץ' לא מתקשר ולא מעוניין באחדות והתריע כי הוא יישא באחריות לשריפת קולות ימין בבחירות ולהקמת ממשלת שמאל – והנה כעבור כמה שעות הייתם כבר אחרי החתימה – מה קרה שם? 

"ישועת ה' כהרף עין. אתה רואה… במשך 3 מערכות בחירות באנו וקראנו לחיבורים ואחדות מתוך מטרה להציל את גוש הימין. אנו שמחים שגוש הימין הגיע למקום בו הוא מבין כי 'עצמה יהודית' צריכה להיות שם כדי להקים ממשלה".

מסתבר, כי העובדה שסמוטריץ' לא כ"כ צפוי… שיחק הפעם בכיוון ההפוך ולטובתכם…

"אנחנו מאמינים באמירת האמת. השאלה כאן היא האם אנחנו ממשיכים לומר את האמת על אף הקושי והאתגרים שבדרך וממשיכים לרוץ, והפעם בעזרת השם נכניס נציג ראלי אחד לפחות לכנסת. איתמר בן גביר במשכן הכנסת, זו ההופעה הכי חשובה בעיר".

המגעים עם בצלאל החלו היום או שהם החלו בימים האחרונים?

"היו בימים האחרונים אנשים טובים שניסו לדבר פה ושם אבל לא היה משהו רציני. הכיסאולוגיה, תקציבים וג'ובים פחות מעניינים אותנו ב'עצמה יהודית', אנחנו דורשים דברים אידיאולוגיים ולכן המו"מ איתנו היה קצר. לא באנו עם דרישות מופרזות, לא דרשנו 2 מקומות ברביעייה הפותחת או תפקיד שר שני. לא התחלנו עם המשחקים האלה".

איתמר בן גביר ויצחק וסרלאוף | צילום: עוצמה יהודית

"הבנו, כי בשביל להציל את גוש הימין עלינו להבין את המורכבות הזאת ודרשנו דרישות מינימליות, ויש אף מי שתמהה על כך. אנשים אומרים לנו כי לאור נתוני הסקרים האחרונים בהם היינו שווים במס' האחוזים (מתחת לאחוז החסימה) ל'ציונות הדתית' ובאחדים מהסקרים אף עברנו אותם ואת 'הבית היהודי', שהיה עלינו לדרוש 'ריצרץ", אבל אנחנו מאוד פרגמטיים, אנחנו לא כאלה… ויתרנו".

אתה מעריך שבסוף 'הבית היהודי' תצטרף?

"להערכתי כן. אנחנו הרי לא משפילים אותם. בסופו של דבר הם יקבלו את המקומות הראויים להם ואף מעבר לכך. בתור מפלגה שמקבלת שברירי אחוזים בסקרים, נדרשת מהם קצת פרופורציה, להבין את המקום שלהם. אנחנו לא מתעסקים בעסקנות, המשימה היא לצלוח את אחוז החסימה ולהביא בשורה".

השבוע חשפנו ב'בחזית' כי אחד התמריצים שהציב נתניהו בפני סמוטריץ' על מנת שזה יאות לחבור אליכם, היה קידום הבניה ב'עטרות', אתה יודע על זה משהו?

"אני לא אוהב את ההבטחות הללו. שבענו מהם לאורך השנים. אני יכול לומר לך דבר אחד, אם אנחנו נהיה ה-61 של נתניהו, הוא יבנה לא רק ב'עטרות' אלא בכל הארץ. אלא אם כן הוא ירצה להקים ממשלה עם השמאל".

השאלה היא כזאת – יש הנחה שאומרת, כי מצביעי 'יהדות התורה' רבים יעניקו לכם את קולם בבחירות הקרובות.

התרחיש הרע שעלול להתממש, הוא שאתם תקבלו 4-5 מנדטים ואילו יהדות התורה תרד במנדט או שניים ואז נותרנו עם 59 מנדטים לגוש, נשארנו בעצם באותה משבצת… זה לא גול עצמי?

"תראה, מבלי להיכנס למספרים כמה נשאב וכמה ניקח. אני חושב שהרבה חרדים מתחברים לבשורה שלנו, מביעים שביעות רצון מהחיבור ומעוניינים להעניק לנו את הקול שלהם. יש הרבה חרדים עובדים שמרגישים מקופחים, יש בעלי תשובה שגם טובים רק להשלים מנין אבל לא טובים לשידוך, גם הם מחפשים בית. אצלנו אין אפליות של דברים כאלו". 

נגד איתמר כבר הוגשו פעמיים עתירות לבג"צ, בבחירות מועד א' וב', במועד ג' הם כבר התייאשו ולא עתרו נגדו ולפיכך אין עילה לפסול אותו, אין התבטאויות חדשות ממנו. איתמר חוקי לחלוטין, הוא קיבל הכשר מתשעה שופטי בג"ץ

"מעבר לחיבור פוליטי זו בשורה שהיא חוצה מחנות, היא מחברת בתי מדרשות והכל ביחד למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל.  אני לא אומר שהחיבור יפגע חלילה, אבל כן חושב שאנחנו נותנים כתובת ומענה לצרכיהם של הרבה מאוד חרדים שהיו על הרצף.. שהרגישו שאין להם מענה ונאלצו להצביע לאגודה ואני מדגיש, גם לש"ס".

אתם מתכוונים למקד את הקמפיין גם בתוך המגזר החרדי?

"רק לפני כמה שעות חתמנו. אנחנו נשב בזמן הקרוב וננסה להבין ולראות איפה עלינו להתמקד, מה הפלחים בהם עלינו למקד את הקמפיין ולהביא את הקולות. מה שתיארתי לפניך עכשיו, אלו רק תחושות מהשטח בלבד".

בג"צ כזכור, כבר פסל לכם בעבר מועמד מהרשימה שהגשתם לוועדת הבחירות, החשש שאיתמר ייפסל מהרשימה קיים?

"נגד איתמר כבר הוגשו פעמיים עתירות לבג"צ, בבחירות מועד א' וב', במועד ג' הם כבר התייאשו ולא עתרו נגדו ולפיכך אין עילה לפסול אותו, אין התבטאויות חדשות ממנו… איתמר חוקי לחלוטין, הוא קיבל הכשר מתשעה שופטי בג"ץ למרות שהוא לא כוס התה שלהם וקורא לשינויים במערכת המשפט – אתה יודע מה זה?!"

אתם חוששים שהסרט שעברתם בבחירות האחרונות (מועד ג') בו הפרו אתכם הסכם לאחר שכבר נחתם, עלול לחזור על עצמו?

"אנחנו לא במקום הזה של הסרט אותו עברנו במועד ג'. אז היה את נפתלי בנט שבחש בקדירה וניסה לחבל בסיפור הזה. אנחנו לא שם היום. התבגרנו ואני מעריך שנעשו הפקות לקחים מצד אנשים שעמדו מהצד וראו מה היתה התוצאה כשהפרו הסכם. אני מעריך ומבין שהלקח נלמד ואנחנו לא בסיטואציה הזו".

במהלך הימים האחרונים דווח כי גורמים מטעם ראש הממשלה נטלו חלק בניסיון לגשר בינכם לבצלאל, אתה מאשר?

"היו מגעים. אנחנו שומרים על אתיקה ואם רוצים שדברים יקרו ויתקדמו לכולם צריך להיות ביטחון שהדברים נשארים בחדרים הסגורים".

איך אתה מסביר את הרתיעה שחשים חלקים בלתי מבוטלים בציונות הדתית מההופעה של איתמר, אתה יכול להבין את זה?

"אתה בוודאי מכוון לאנשי הציונות הדתית מ'אזור חיוג 03'… תראה, אפשר להבין את זה. אבל בסוף, כשאתה בא לציבור עם בשורה של אחדות, זה מתגבר על הרבה 'מומים' וכמאמר הכתוב 'על כל פשעים תכסה אהבה'. כשיש אחדות, אנשים מוכנים להניח את הכל בצד למען האחדות". 

איתמר בן גביר ואבי מעוז בחתימת ההסכם בין עוצמה יהודית לנעם | צילום: מטה עוצמה-נעם

"האיחוד עליו חתמנו אמש, מהווה בשורה שגם אנשים שמתגוררים באזור חיוג 03, בפתח תקווה, גבעת שמואל, הדר גנים וכו' יכולים להבין ולהכיל. אני מזכיר לך את החיבור שלנו עם 'נעם' וזאת על אף שיש בנינו מחלוקות מהותיות בנושאי ליבה, ובכל זאת כולנו התעלינו על כך ולא בדקנו בציציותיו של האחר ויצרנו איחוד היסטורי".

"אנחנו רואים באיחוד משהו שהוא מעבר לאיחוד סמלי, אנחנו רואים בזה בשורה של אחדות בין מגזרים, בתי מדרשות וסגנונות, ובעזרת השם זה ישליך אף מעבר לפוליטיקה ויקרין על המגזריות ועל כל אורח חיינו. אנחנו רואים בזה חלק גדול מתהליך הגאולה שלנו כאן בארץ ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים