שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » נוגדני הקורונה לא רק שלא נעלמים – אלא עולים
מחקר ישראלי
חוקרים ישראלים מצאו כי כ-95% מנדבקי הקורונה מפתחים נוגדנים למחלה, לעומת 6 עד 4 אחוזים מהנבדקים שכלל לא פיתחו נוגדנים או פיתחו נוגדנים ברמה שאינה אפקטיבית
בדיקה סרולוגית | צילום: angellodeco, שאטרסטוק

בתקופה בה שאלת 'חיי המדף' של הנוגדנים המתפתחים אצל מחלימי קורונה עומד לדיון ולמעקב בין גורמי הרפואה בעולם המתמודדים עם שאלת ההדבקה השניה, מחקר ישראלי מאשש ומחזק את ההשערות בדבר עמידות הנוגדנים.

תוצאות המחקר, העלו שכ-95% מנדבקי הקורונה אכן מפתחים נוגדנים למחלה, לעומת 6 עד 4 אחוזים מהנבדקים שכלל לא פיתחו נוגדנים או פיתחו נוגדנים ברמה נמוכה שאינה אפקטיבית.

המחקר מפריך את הטענה כי הנוגדנים 'מתמסמסים' ומתפוגגים ככל שחולף הזמן מאז ההחלמה מהנגיף.

המחקר עקב במשך 3 חודשים אחר מחלימי קורונה שבדמם נמצאו נוגדנים והממצאים לא הותירו מקום לספק, לא רק שהנוגדנים לא דעכו אלא שבדיקות סרולוגיות שנעשו למחלימי קורונה בפעם השנייה גילו כי הנוגדנים רק המשיכו לעלות.

"קיימת תת-אוכלוסיה של 1 מ-20 חולים שלא מפתחים נוגדנים, והם אותם אנשים שעשויים להיות בסיכון לפיתוח זיהום נוסף אחרי ההחלמה", נכתב בדו"ח הסיכום.

ד"ר כפיר עובד שהוביל את המחקר מסביר את הלוגיקה שמאחורי המחקר: "ראשית, מדובר במחקר שמצטרף למחקרים נוספים שכבר נערכו בעולם ועסקו בשאלת עמידות הנוגדנים". לדבריו, "בתחילת 2020 בעיצומו של המשבר, לא היו שום ערכות דיאגנוסטיות ושום בדיקות סרולוגיות שאושרו בידי ה-FDA, היה שטף של הרבה מאוד בדיקות שיצאו לשוק, וחלקם הגדול מאוד כבר לא בשימוש היום, עם אמינות ואיכות מאוד נמוכה. משרד הבריאות קנה 2.5 מיליון בדיקות לאזרחי מדינת ישראל, אבל לא ידענו מה הביצועים של הערכות האלה. רצינו לדעת בדיוק מה הביצועים שלהן, וזו הייתה המוטיבציה ליציאה למחקר הזה מלכתחילה".

לדבריו, "מה שעשינו זה לנסות להעריך את איכות הנוגדנים אצל חולים. אז לקחנו את שתי הערכות שנקנו בידי מדינת ישראל, הוספנו להן עוד ארבע ערכות, לקחנו 700 חולי קורונה בשלבים שונים של המחלה וההדבקה, ובעצם בדקנו את רמות הנוגדנים אצל החולים האלה אל מול אוכלוסייה שנאספה לפני שנת 2020".

"בשורה התחתונה בין 6-4% מהנבדקים שנדבקו בקורונה לא פיתחו שום נוגדנים נגד הווירוס. מה שאומר שכל היתר, באופן עקרוני, פיתחו נוגדנים אפקטיביים. למעשה, הדבר הזה אומר שהנוגדנים לא נעלמים ושהיעילות הפוטנציאלית של חיסון תהיה בין 90 ל-95 אחוז, כמו שראינו בתוצאות שפורסמו".

גם על שאלת זמן החסינות טוען ד"ר עובד שנמצאה תשובה שונה מזו שניתנה עד היום בעולם המחקר. "כדי לבדוק את משך החסינות אנחנו בודקים פרק זמן מסוים ורואים באיזה קצב הנוגדנים דועכים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים