שיתוף
תגובות
משפט » "ההקלטות נועדו לחשוף את פרצופו של שי ניצן"
נוה חשף
ראש הלשכה לשעבר הודה היום לראשונה בחשיפת הקלטות ניצן-מנדלבליט והרגיע את הפוליטיקאים הנוספים שהוקלטו: "אף אחד לא צריך לדאוג"
אפי נוה | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אפי נוה מאשר לראשונה כי הוא זה שהדליף לתקשורת את ההקלטות המביכות בהם נשמע מנדלבליט תוקף את שי ניצן, שפורסמו בשבוע שעבר על ידי הכתב הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל.

כזכור, לפני כשבוע חשף סגל הקלטות משנת 2016, בהם נשמע מנדלבליט משוחח עם נוה, שכיהן באותם ימים כיו"ר לשכת עורכי הדין, ושופך לפניו את סגור ליבו ואת חששותיו מפני מניעים נסתרים שכביכול עומדים בבסיס החלטתו של ניצן שלא לסגור לו את התיק הפלילי לאחר שחמישה שופטי בג"ץ קבעו פה אחד כי יש לסגור את חלקו של מנדלבליט בפרשת הרפז מחוסר אשמה ולא מחוסר ראיות.

יצוין, כי בשל העובדה שנוה ממתין בימים אלו לשימוע בתיק החקירה נגדו, שהחל לאחר פריצה לאחד מהטלפונים הניידים ששימשו אותו במהלך התקופה, עמד בראש אחת המערכות החזקות והמשפיעות בישראל וניהל שיחות עם שופטים, חברי כנסת, שרים וגורמי השפעה רבים, ההנחה היתה כי הוא מחזיק תחת ידו הקלטות שיש בהם 'חומר נפץ' פוליטי ואף משפטי, שבמידה ויזלגו החוצה עלולים לחולל רעידת אדמה ולחשוף את פניה האמתיות של המערכת ואת דרכי הפעולה שלה בדרך להשגת המטרה.

בראיון לחדשות 12 הוא מנפץ את הספקולציות של השמאל, לפיו דאג להדליף במכוון שיחה המוציאה את הפרקליט לשעבר שי ניצן באור שלילי, בניסיון להשפיע על משפט נתניהו באמצעות צידוד בטענותיו כי מנדלבליט כביכול נסחט על ידי הפרקליט לשעבר ניצן.

"אין לי שום קשר לבנימין נתניהו" מצהיר נוה בראיון, תוך שהוא מבהיר כי "קיימת ביניהם חומה סינית. ואני מנהל את העניינים שלי רק עבור עצמי. אף פעם לא שוחחתי איתו, אף פעם לא דיברתי איתו. הוא בוודאי לא ידע ולא עודכן על זה שאישרתי את פרסום הקלטת". את הדברים חידד נוה לאור העובדה שהוא ונתניהו חולקים עו"ד משותף.

נוה מתייחס גם לאיום שהשמיע יו"ר הקואליציה וחולל סערה שבעקבותיה נדרש להתנצלות, כשבראיון לתקשורת כיממה לאחר פרסום הקלטות שיגר איום מרומז למנדלבליט כי אם לא יתפטר מתפקידו ייחשפו הקלטות נוספות שיביכו את מנדלבליט עוד יותר.

לדברי נוה מדובר בהתבטאות פוליטית שכלל לא קשורה אליו, "אני יכול לומר על זה שזה רק ספין פוליטי, סיבוב פוליטי. אין לי שום קשר למיקי זוהר ואני לא אחראי על כל התבטאות שכל פוליטיקאי משחרר. זה הפך להיות עניין שלי? אותי מעניין דבר אחד – שהתיק שתפרו לי ייסגר".

על החשש של גורמים פוליטיים מפני חשיפת הקלטות נוספות בעתיד שעלולות להביך אותם, מרגיע נוה ומודה שהוא זה שהדליף את ההקלטות מתוך כוונה לחשוף את פרצופו האמיתי של שי ניצן: "אף אחד לא צריך לדאוג. הסיבה שבגינה אישרתי את פרסום השיחה היא שי ניצן ומעלליו, התנהלותו והתנהגותו. לא הייתה לי כוונה לאיים, לסחוט. כל הספינים האלה שעושים עכשיו משיגים רק מטרה הפוכה".

"אני לא נבהל מאף אחד, ולא נרתע מאף אחד, ואף פעם לא סירבתי להילחם במלחמה שכפו עליי", אמר נוה.
לאלה שמבקרים אותו בגין הדלפת שיחות אישיות הוא שיגר מסר: "אני מציע לכל אלה שכותבים וטוענים שאפי נוה סוחט ואפי נוה מאיים, אני לא סוחט ולא מאיים, אני מנהל את ההגנה שלי. וההגנה שלי חייבה אותי לדעתי לחשוף את השיחה הזו. יש בה גם עניין ציבורי והיא גם מלמדת בדיוק מי זה פרקליט המדינה".

כזכור, בהקלטות שחשף סגל נשמע מנדלבליט תוקף בחריפות את שי ניצן ובין השאר כמי שמביע חשש מכך ש"ניצן יחזיק אותי בגרון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים