שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "נוטה לאפשר את הקמת ממשלת בנט-לפיד"
אורבך למקורביו
בנט לחברי ימינה: "אין דרך חזרה מהממשלה עם לפיד". בימינה אופטימיים: אורבך לא יכשיל את הקמת הממשלה. זוהר: סילמן, אורבך ושיקלי יוכלו להשתלב בליכוד"
תגיות:
ניר אורבך | צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

ח"כ ניר אורבך לא צפוי למנוע את הקמת ממשלת השינוי, כך אמר אתמול (שישי) למקורביו. בשיחות אמר אורבך כי יחסיו הקרובים עם בנט והשותפות ביניהם לאורך השנים יהוו שיקול מרכזי עבורו, אם כי הוא טרם הודיע כיצד יפעל.

ח"כ אורבך, שבימים האחרונים היה נראה כמי שעשוי להתנגד להקמת הממשלה, אמר למתנגדיה: "אל תתלו בי ציפיות בנושא. אם לא יהיה שינוי דרמטי, אני מתכוון לאפשר את הקמת הממשלה הזו בתמיכה אקטיבית או בהתפטרות מהכנסת".

לפי גורמים בימינה, "אורבך לא יעשה מעשה שיקלי. הוא הולך עם נפתלי שנים, הוא לא יהיה מי שימנע את הרכבת הממשלה בראשותו". לטענתם "יש לו התלבטות אמיתית, אבל הדילמה אצלו היא בין התפטרות להצבעה בעד הקמת הממשלה. אנחנו מאמינים שיהיה בסדר".

בפניו שלוש אפשרויות: להימנע ובכך למעשה לאפשר את הקמת הממשלה, להתפטר ולהכניס לכנסת את הבאה אחריו ברשימה שירלי פינטו שתומכת בהקמת הממשלה, או להצביע נגד. אם יבחר באפשרות השלישית יקטנו משמעותית סיכויי הקמת הממשלה, כיוון שאז יידרש הגוש להסתמך על הימנעות של ח"כים מהרשימה המשותפת – דבר שרבים בימינה ובתקווה חדשה יתקשו לעכל.

בישיבת הסיעה שהתקיימה ביום שישי בביתו של בנט, הציג לאורבך את הישגי הימין בממשלה ו"סתר מידע מוטעה" על ההסכם הקואליציוני עם מנסור עבאס. חברי ימינה הציעו לאורבך: "נקים ממשלה, אם לא יצליח נאמר שטעינו ונלך לבחירות". חברי סיעת ימינה יתכנסו גם מחר לישיבה.

בד בבד, בהודעה מוקלטת ששלח אמש בנט לפעילי ימינה, הוא ביקש להגיב חזרה להתקפות על מפלגתו וחבריה: "רציתי לדבר אתכם פעם ראשונה מאז 'עלה בידי', אנחנו זקוקים עכשיו לרוח הגבית שלכם. תדברו, תשתפו פוסטים, תוציאו את האמת. חשוב שהציבור יידע את האמת מבעד למסך השקרים".

זאת ועוד, באותה ההקלטה, התייחס יו"ר ימינה גם לדרישתו של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה: "הממשלה תפעל בתחומי המהות האזרחיים, בהם פיצול תפקיד היועמ"ש", אמר בנט לפעילים.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר אמר בראיון ל'כאן חדשות' כי הליכוד ממשיך במאמציו לסכל את הקמת קואליציית בנט-לפיד. לשאלה היכן מתמקד המאמץ למהלך השיב: "אנחנו לא מדברים על ג'ובים ושיריונים, אלא על ערכים. אנחנו מקווים שניר אורבך יילך על פי הערכים עליהם גדל בציונות הדתית – הוא צריך להתעשת ולא לתת יד לממשלה הזו, כי הממשלה תפגע בהתיישבות ובצרכי היום-יום של הציונות הדתית".

זוהר פירט על המהלך הרצוי: "אני חושב שגם עידית סילמן, שהיא אידיאולוגית ימנית, יכולה לעשות זאת, ויחד עם אורבך ועמיחי שיקלי יוכלו להתפצל ולהוות שליש סיעה עצמאית בכנסת. אחר כך הם יוכלו להשתלב איתנו בליכוד, מבלי לסכן את עתידם הפוליטי".

על איילת שקד אמר: "היא הולכת מלא-מלא לממשלת השמאל הזאת, וזאת החלטה שהיא קיבלה אותה למרות המחיר העצום שהיא משלמת. כפי הנראה היא לא תוכל להיות חלק מהימין, אני לא רואה שאדם ימני יתמוך בה".

ביום שישי השווה ראש הממשלה בנימין נתניהו בפוסט בפייסבוק בין הקמת הממשלה לפרשת המרגלים: "בפרשת השבוע הקרובה נקרא על פרשת המרגלים — נציגי ציבור בעם ישראל שהוציאו את דיבת הארץ והחלישו את רוחו של העם רק מתוך דאגה לתפקידם האישי. שניים מתוך אותה קבוצה לא הסכימו לעשות שקר בנפשם. יהושע בן נון וכלב בן יפונה הטיחו בהם ואמרו לעם ישראל: ״הָאָרֶץ אֲשֶׁר עָבַרְנוּ בָהּ לָתוּר אֹתָהּ — טוֹבָה הָאָרֶץ מְאֹד מְאֹד״. טובה הארץ מאוד וגם בדורנו, בזמננו, חייבים לקום מי שנבחרו בקולות הימין ולעשות את הדבר הנכון: להקים ממשלת ימין חזקה וטובה שתשמור על ארץ ישראל, אזרחי ישראל ומדינת ישראל".

שרת התחבורה מירי רגב מסרה בצאת השבת: "ניר אורבך, אחריות רבה על כתפיך השבוע. הקשב לערכיך, לבני עמך ולרבים בציבור הישראלי שמצפים ממך להודיע, כי לא תאפשר הקמת ממשלת שמאל מסוכנת לישראל".

"נמשיך להביע את המחאה על גניבת קולות הימין באופן דמוקרטי ומכובד, ללא אלימות. אחרי שנים שבהם הפגנות השמאל התקיימו באין מפריע בבלפור, בפתח תקווה ומול ביתי גם בעיצומה של מגיפה, אין מקום לסתימת פיות ופגיעה בזכות המחאה, תוך צביעת המחנה הימני כאלים ומסוכן", דברי רגב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים