שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "נוכל לפתוח מחדש את התיירות בקרוב"
נתניהו
נתניהו על השיחה עם נשיא קפריסין: "סיכמנו על מתווה דרכון ירוק, זה אינטרס משותף לתת לאנשים מעבר חופשי. אזרחים ישראלים שכבר התחסנו לא יצטרכו להיבדק"
תגיות:
ראש הממשלה עם נשיא קפריסין | צילום: חיים צח/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס בלשכת רה"מ בירושלים. "הנשיא ניקוס אנסטסיאדס, ניקוס, אתה ידיד אמת של ישראל, ואתה ידיד אמת שלי. אני מברך אותך ואת משלחתך בבואכם שוב לירושלים", אמר נתניהו בהצהרה משותפת:

"מאז שנבחרת לראשונה לנשיאות בשנת 2013, פעלנו יחד ללא לאות וביעילות כדי לבנות שותפות מיוחדת בין ישראל לקפריסין. באמצעות מאמצינו המשותפים, דאגנו שהיחסים בינינו ימשיכו תמיד להתחזק".

"ישראל וקפריסין מאמצות עתיד של קידמה, שגשוג, שלום וביטחון. כדי לנצל טוב יותר את ההזדמנויות של המאה ה-21, ישראל וקפריסין משתפות פעולה בנושאי אנרגיה, מים, תיירות, טכנולוגיה ותחומים רבים נוספים. במטרה להבטיח את ביטחונם ורווחתם של אזרחינו, אנחנו משתפים פעולה בנושאי בריאות, ביטחון פנים ושירותי חירום".

"שיתוף הפעולה הרפואי שלנו התפתח במרוצת השנים. אולם המאבק המשותף במגפת הקורונה הפיח רוח חדשה בשיתוף פעולה חשוב זה. נדון גם בכך היום".

"בשבועות האחרונים, שוחחנו על תכנית החיסונים של ישראל שנמצאת בעיצומה, וכיצד עלינו לפתוח מחדש את הכלכלות שלנו בביטחה. אני מבקש להודות לך על נכונותה של קפריסין להכיר בדרכונים הירוקים של ישראל וישראל תכיר באלו הקפריסאיים. הדבר יאפשר לנו לפתוח מחדש את התיירות בעתיד הקרוב. לא מיד בשבועות הקרובים, אך היא תיפתח בעתיד הלא רחוק. תיירים קפריסאים יבואו לישראל ותיירים ישראלים יבואו לקפריסין".

ראש הממשלה עם נשיא קפריסין | צילום: חיים צח/ לע"מ

"בתחום האנרגיה, נמשיך לעבוד על צינור ה-East-Med. שמעתי הצעות מעניינות מידידינו ראש הממשלה מיטסוטקיס מיוון. אני חושב שזה יכול להביא את מאמצינו לייצוא הגז הטבעי שלכם ושלנו לגבהים חדשים ולפתוח אפשרויות נוספות בתחום זה".

"הזכרתי את העובדה שביקור זה מגיע זמן קצר לאחר ביקורו של ראש ממשלת יוון, ואכן, יחד בנינו לא רק ברית בילטרלית בינינו, אלא יחסים טרילטרליים, שמטיבים עם האזור, מטיבים עם המדינות שלנו ומיטיבים עם העולם כולו".

"כפי שאתה יודע היטב, חתמנו לאחרונה על הסכמי אברהם, הסכמי השלום ההיסטוריים עם ארבע מדינות ערב. נרמלנו את היחסים עם חלק ניכר מהעולם הערבי וזה פותח הזדמנויות לשיתוף פעולה אזורי שיכול לכלול גם את קפריסין".

"אנחנו עדים לכך כבר במעורבותן של מדינות ערב בפורום הגז המזרח תיכוני. הן נכנסות לשיתוף הפעולה שלנו בנושא הגז, וזה סימן לבאות. אני חושב שזוהי רק ההתחלה. אני מצפה לעבוד איתך על ההזדמנויות החדשות לשיתוף פעולה אזורי נרחב יותר ולשדרג אף יותר את השותפות המצוינת בין קפריסין לישראל. ברוך שובך לירושלים, ידידי", חתם נתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים