שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » נומה: "יש מגמת התייצבות בתחלואה במגזר החרדי"
תדרוך מיוחד
ממונה הקורונה למגזר החרדי במענה לשאלת 'בחזית': "התוכנית של הדרכון הירוק כוללת גם פתרונות לבתי כנסת וישיבות" • 1661 חולים חרדים נוספו אתמול
ממונה הקורונה לחברה החרדית האלוף במיל' רוני נומה | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

ראש הדסק החרדי ב'מגן ישראל' האלוף במיל' רוני נומה בישר הערב (שני) בתדרוך לתקשורת החרדית על מגמה חיובית במגזר: "יש מגמת התייצבות מבחינת בלימת התחלואה במגזר החרדי. לא רואים המשך עלייה במספרים. תוך 48-72 שעות נדע אם זה מוביל לירידה או שנראה עלייה מחדש".

עוד עדכן כי 1661 חולים חרדים נוספו אתמול, ממוצע חולים חרדים השבוע הוא 34% מכלל החולים. 22.1% מהבדיקות במגזר החרדי חיוביות. כ-11% מהמאושפזים חרדים. גילאי 10-16 זו קבוצת הגיל עם היקפי התחלואה הכי גבוהים במגזר החרדי.

במענה לשאלת 'בחזית' הודיע כי התוכנית בדרכון הירוק למחוסנים ומחלימים כוללת גם פתרונות לבתי כנסת וישיבות. בנוסף הודה שאין היערכות ממשלתית לאפשר תפילות בחורף: "לא פשוט להגיד לאנשים תתפללו בחוץ. לא חושב שלמישהו הייתה כוונה להשקיע מילונים באוהלים. אפשר לקיים את הכללים בצורה טובה בחלק מהמקומות גם כשמתפללים בפנים".

נומה אמר כי היה רוצה יותר אכיפה משטרתית נגד מוסדות החינוך שמפרים את ההנחיות: "המשטרה עושה את מה שעושה, הם יסבירו לכם מה הם עושים. בחלק מהמקומות אנחנו רואים שיש אכיפה, האם זה בהיקפים שהיינו רוצים? כולנו היינו רוצים יותר". היא "העריך" כי 15% ממוסדות החינוך החרדיים פתוחים בניגוד להנחיות.

"צריך לומר ביושר שרוב המוסדות סגורים", הוסיף והדגיש, "וגם מה שנפתח נפתח במתכונת שונה. אבל יודעים שיהיה מאוד קשה להחזיק את זה כך במשך עוד שבוע או עשרה ימים. זה אתגר מאוד גדול. יש זרמים ויש לחצים. אם הסגר יוארך נצטרף לפעול ולשמור שלא יהיה פה פרץ גדול יותר, עם כל המשמעויות של זה".

"הם פתוחים במספרים קטנים כנראה הולך וגודל לאט לאט ואם לא נבלום את זה זה ימשיך לגדול כי יש זליגה", אמר. "אני לא מתכחש לזה. אנחנו פועלים נגד זה, בהסברה ובאכיפה. כולל עם המשטרה, בדיווח ובהעברת כתובות. יודעים שיש תופעה שחלקם סוגרים בגלל האכיפה ואז למחרת פותחים שוב. אנחנו לא מטאטים את זה".

נומה הזכיר שמרנן ורבנן גדולי ישראל הורו באופן חרדי לסגור את מוסדות החינוך: "הדברים נאמרו בצורה מאוד ברורה שהמוסדות סגורים. אני יודע לומר מה הם אומרים בפומבי, כולל בדיונים שאני שותף בהם. אבל יש לחץ עליהם לפתוח יש הורים ומנהלי תלמודי תורה וישיבות קטנות וסמינרים שמבקשים שייפתח. זה אתגר".

הוא הסביר את אחוז ההתחסנות הנמוך יחסית בחלקים במגזר בכך שיש "בעיה של היערכות טכנית-לוגיסטית בערים צעירות. קשה מאוד לייצר שם יציבות והרחבה של היקפי ההתחסנות, ייקח זמן עד שנגיע למספרים שאנחנו רוצים. אנחנו מודעים לזה ופועלים בהתאם". עוד הוסיף כי "יש לנו אתגר גדול עם הנשים הצעירות".

בהמשך הבהיר כי "למען הסר ספק אין כל סיכון בחיסון לנשים – זו גם עמדת המומחים, הגינקולוגים ורופאי הנשים בארץ ובעולם, ולכן משרד הבריאות מאפשר חיסון גם לנשים בהריון מקרב צוותי ההוראה. שמועות הכזב המופצות על ידי גורמים בלתי אחראיים הן אלו שגורמות לאתגר עליו דיברתי בקרב נשים צעירות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים