שיתוף
תגובות
בריאות » נוסח חדש לתקנות מכשירים רפואיים מיוחדים
בתוך מספר שבועות
יו"ר הוועדה ח"כ סילמן למשרדי הבריאות והאוצר: "הביאו שיקולים של קידום הפריפריה ורפואת הקהילה"
הדיון היום בוועדה | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן קיימה היום (ה') דיון בנושא תקנות מכשירים רפואיים מיוחדים, הקובעות מכסות לרכישה ושימוש במכשירים רפואיים מיוחדים, בהם מכשירי PET CT,  MRI, תאי לחץ ועוד. נוסח חדש של התקנות עתיד להגיע בקרוב לאישור הוועדה, זאת לאחר שבדיונים הקודמים נחשפו חוסרים ופערים משמעותיים במכשור רפואי בפריפריה אל מול המרכז, לרבות מקרים בהם מכשירים רפואיים שכבר נרכשו על ידי בתי חולים לא קיבלו אישור הפעלה ממשרד הבריאות עקב מחסור במכסות, שחולקו באופן בלתי שוויוני מבחינה גיאוגרפית.

בפתח הדיון אמרה יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן: "ועדת הבריאות שמה כדגל את קידום הבריאות בפריפריה ובאופן ממוקד את קידום זמינותם של המכשירים הרפואיים בה. רק בתחילת השבוע בישרנו לאחר מאמצים רבים על קבלת אישור הפעלה ממשרד הבריאות למכשיר הדה וינצ'י במרכז הרפואי לגליל לאחר שזה עוכב הרבה זמן, אני בטוחה שזו תהיה הסנונית הראשונה מבין אישורים נוספים שיתקבלו. הנושא בנפשנו, נמשיך לפעול ולקדם את התקנת התקנות החדשות שיאפשרו לתושבי הפריפריה שירותי רפואה מקצועיים, מתקדמים ובעיקר זמינים".

בהמשך הדיון הוסיפה ח"כ סילמן: "אנחנו מבקשים לשדר מפה מסר למשרדי הממשלה – לא נעשה לכם חיים קלים, אם אתם רוצים לקבל את אישור הוועדה לתקנות החדשות – הביאו תקנות ראויות ומספקות שכוללות שיקולים של איזון מרכז ופריפריה, מכשירים לפי נפש ושילוב מכשור רפואי ברפואת הקהילה".

נריה שטראובר, מנהלת תחום תמחור במשרד הבריאות: "אנחנו שמחים מאוד על אישור רובוט הדה וינצ'י בנהריה, שניתן לאחר שהמשרדים הבינו את החשיבות לאפשר את השירות הזה גם בצפון. חשוב לזכור שלכל תוספת של מכשיר רפואי יש משמעות על סל הבריאות ההוצאה הציבורית, זה מתומחר שקל לשקל ולכן אנחנו עושים זאת בזהירות ובדיונים בין המשרדים. יש המון צרכים ועליהם אנחנו דנים בימים אלה ומקווים להביא בקרוב את התקנות העדכניות שיכללו מלבד הרובוט שאושר ותוספת של מכשירי ה-MRI שסוכם עליהן גם בשורות נוספות".

גאיה עפר, צוות בריאות באגף תקציבים, משרד האוצר: "אנחנו מאמינים שבשבועות הקרובים נוכל להביא את התקנות החדשות לאישור הוועדה. העלות התוספתית הצפויה של התקנות החדשות היא כ- 15 מיליון ₪, כאשר הבקשות נבחנות בהתאם לתיעדוף משרד הבריאות ולמגבלות התקציביות.

שר הבריאות לשעבר ח"כ יעקב ליצמן: "בעבר היינו מדורגים הכי נמוך בדירוגים בינלאומיים במספר מכשירי ה-MRI לנפש והיו בתי חולים רבים שלא היה להם בכלל MRI. נלחמתי על כך מול האוצר, הבאתי תקציבים וזה השתפר. השאלה היא למה בכלל צריכה להיות הגבלה? אני חושב שצריך לבטל אותה. פרסמתי  לאחרונה את מספר הטלפון שלי עבור מי מחכה ל-MRI מעבר לזמן סביר, קיבלתי מעל 2000 פניות. יש בתי חולים שב-3 אחה"צ סוגרים את המכשירים האלה ואין סיבה שהמכשירים האלה לא יעבדו 24 שעות, זה מציל נפשות. אנשים יבואו בכל שעה".

עדי מן , שבנה החלים מסרטן סיפרה: "כמות הילדים שחולים בסרטן רק עולה משנה לשנה וההבחנה הראשונית היא חשובה וקריטית ליכולת לטפל ולהציל אותם. בני הפך משותק בגפיו התחתונות כי לקח זמן לגלות את הגידול. גם שעות התורים לילדים צריכות להתחשב בצרכים שלהם. בני נאלץ להיות פעם אחת 12 שעות בצום בגלל תור שהתעכב. היינו חודשיים בניו ג'רזי בהקרנות, אפשר ללמוד מהם איך מקבלים ילדים לבדיקות כאלה – לכל המאוחר בתשע בבוקר.

אליהוא כהן, מנכ"ל מכון מור: "מכון מור מפעיל 6 ניידות שנעות בפריפריה, אנחנו רואים המתנה לתורים של 44 יום בממוצע. המכשיר הוא אותו מכשיר, רק נייד. אני מבקש שייקחו בחשבון בתקנות החדשות לתת עדיפות במשאבים לפעילות בקהילה ולוודא שהתקנות לא יקצו מכשירים במקום מכשירים קיימים, אלא בנוסף. אנחנו מפעילים את הניידות 24/7 כל השנה, להשבית ניידת קיימת זו טעות וזה יאריך עוד יותר את התורים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים